La IGP Torró de Xixona i Alacant produirà 72 milions de pastilles de torró este Nadal
El mercat internacional guanya presència en el sector del dolç: s'exporten 22 milions de pastilles de torró, un 30,5% de la producció
Dins de tota la varietat de dolços de Nadal, el torró s'ha consolidat com el rei d'estes festes. Prova d'això són les xifres que maneja per a esta campanya la indicació geogràfica protegida (IGP) Torró de Xixona i Alacant, que preveu produir un total de 72 milions de pastilles de torró este Nadal, segons ha avançat el secretari general del Consell Regulador, Federico Moncunill.
Sobre el preu, el portaveu ha afegit que, a diferència de l'any anterior quan "es van disparar bastant" els costos de producció, este 2024 s'han mantingut "molt estables".
Moncunill ha afegit l'interés que suscita tant en el consumidor com en la indústria els productes derivats del torró de Xixona i Alacant, un fet que ha portat al fet que este producte estiga present en flams, iogurts i altres tipus de dolços.
Un 30,5% del torró va al mercat internacional
El mercat internacional guanya presència en el sector del dolç espanyol i en el cas del torró de Xixona, del total de la producció, 22 milions de pastilles (un 30,5%) aniran destinades a este segment, mentre que el sector del dolç en general destinarà el 20% de les vendes a l'exterior.
A més, han ressaltat l'impacte positiu que té en el sector el turisme internacional. Estos productes, molt estacionals, han aconseguit diversificar el seu mercat gràcies a l'atractiu que suposen per als turistes estrangers, un factor que també ha ajudat a consolidar-se a les botigues pròpies (aquelles que, per exemple, només ven torró).
I als duty free (botigues d'aeroports), on productes com el torró han trobat el seu espai com un article més de souvenir ja que, segons apunten, "és més fàcil emportar-se de tornada en l'avió un torró que una cuixa de pernil", ha conclòs.
El sector del dolç preveu augmentar la facturació un 4%
El sector del dolç es prepara ja per a les setmanes àlgides de la campanya de Nadal amb una producció de fins a 31.000 tones que reforcen l'optimisme de les empreses després d'unes campanyes anteriors afectades per la inflació i a pesar del preu del cacau "en màxims" en l'actual.
Així ho ha explicat el secretari general de l'Associació Espanyola del Dolç, Prodolç, Rubén Moreno, qui ha assegurat que hi ha "bastant optimisme en el sector" amb la campanya d'enguany.
A pesar que "encara és prompte" per a fer una previsió exacta, Prodolç espera una alça del 4% en la facturació, encara que el seu objectiu és "aconseguir que el volum siga el més parell possible al valor", ja que els anys anteriors ha tingut un major pes la inflació en les vendes.
Les perspectives d'enguany són bones, ha insistit Moreno, encara que poden diferir segons de quin producte es tracte. Aquells que porten xocolate han experimentat un increment en els costos de producció perquè el preu del cacau s'ha situat en "màxims històrics".
No obstant això, aquells dolços que tenen com a base a l'ametla han evolucionat amb uns "millors" costos de producció, ja que la campanya de l'ametla "ha sigut molt bona".
Com a suma de tot això, es pronostica un increment en la producció de dolços respecte a l'any passat, tot passant de les 30.000 tones en la campanya anterior a les al voltant de 31.000 de cara a Nadal d'enguany.