Incertesa en el servei d'ITV per la reversió pública: les estacions valencianes ja no ofereixen cita per al 2023

La Conselleria d'Economia cita dilluns les empreses concessionàries per a aclarir els dubtes pendents de cara al canvi de titularitat del servei a partir del 2 de gener

Incertesa en el servei d'ITV per la reversió pública / À Punt NTC

A pesar que queda a penes un mes perquè, teòricament, la Generalitat assumisca de forma directa la prestació del servei de les ITV, a hores d'ara continua sense estar clar si la reversió es materialitzarà al gener o hi haurà un marge de temps per a dur a terme la transició. Un escenari d'incertesa que, de moment, estan pagant els usuaris i usuàries perquè les estacions valencianes ja no ofereixen cites per a passar la inspecció tècnica a partir del 2023.

Els llocs buits que queden per a desembre s'esgoten progressivament en els portals de les empreses concessionàries i la disponibilitat a partir del dilluns, 2 de gener, és inexistent perquè no s'atreveixen a comprometre's: no saben si podran donar servei, ni què passarà des d'aleshores.

"La concessió de vint-i-cinc anys que teníem s'acaba el 31 de desembre i a partir de l'1 de gener s'ha de fer càrrec la Generalitat", aclareix Francisco Llopis, president d'Aecova (Associació d'Entitats Concessionàries de la Comunitat Valenciana per a la Inspecció Tècnica de Vehicles). Les concessionàries insisteixen que des d'aleshores el procediment dependrà de la Societat Valenciana d'Inspecció Tècnica de Vehicles, l'ens públic creat específicament per a gestionar el servei. El problema, remarca Llopis, és el temps per a fer la reversió s'esgota i encara queden moltes qüestions per tancar, com ara els programes de funcionament del servei o els mecanismes de pagament. "Hi ha programes que són específics de les empreses concessionàries i ells no es poden comprometre a donar servei perquè ja no estaran", afirma. 

La Conselleria d'Economia, de qui dependran les ITV a partir del 2023, té en l'actualitat dues opcions: o assumir el servei quan acabe la concessió el 31 de desembre o aprovar una pròrroga que els permeta guanyar temps davant l'evidència que queden molts fronts oberts. Les empreses que fins ara gestionaven les ITV es queixen que es vol fer a correcuita una reversió que té aspectes complexos que cal solucionar, com per exemple el futur dels treballadors i les treballadores. L'empresa pública assumirà la subrogació de la majoria de les plantilles de les actuals concessionàries de les ITV, al voltant d'un miler de persones.

Economia ha convocat dilluns una reunió amb els gerents aquestes companyies per tal d'intentar d'aclarir tots aquests interrogants entorn de la transició i desbloquejar la situació. Ha llançat un missatge de tranquil·litat a la ciutadania perquè, segons ha assegurat, la prestació del servei després de cap d'any està garantida. "És evident que es tracta d'un servei públic que s'ha de prestar a la ciutadania i qui vaja el 2 de gener té tot el dret del món a ser atés i que el seu vehicle passe la revisió tècnica", ha declarat a À Punt NTC Josep Albert, director general de la Societat Valenciana d'Inspecció Tècnica de Vehicles. 

Qui passarà a ser responsable de les ITV a partir de l'any que ve no ha avançat encara com funcionarà el nou servei per a demanar cita prèvia, però confia que a partir de la setmana que ve, després de reunir-se amb les concessionàries, aniran resolent-se aquestes qüestions. 

També et pot interessar

stats