La indústria auxiliar adverteix de l'impacte que tindrà en els proveïdors la supressió del torn de nit a Ford
Confien que la "diversificació" en la qual treballen les empreses, que s'estan obrint cap a altres sectors com el mèdic, l'aeronàutic, el ferroviari o el naval "esmorteïsca" el colp
Les novetats de Ford sempre impacten en la seua indústria auxiliar. També l'anunci de la planta que suprimirà sine die el torn de nit a partir de gener de 2022. El clúster d'automoció de la Comunitat Valenciana (AVIA) ha advertit aquest dimecres que la supressió d'aquest torn (hi treballen unes 700 persones) tindrà un "efecte directe" en els proveïdors de nivell 1, és a dir, aquells que fan faena directament per al fabricant i que han d'adequar la seua producció a la demanda de Ford. AVIA, en qualsevol cas, confia que la "diversificació" en la qual treballen les empreses de l'automoció, que s'estan obrint cap a altres sectors com el mèdic, l'aeronàutic, el ferroviari o el naval "esmorteïsca" el colp.
La portaveu i gerent d'AVIA, Elena Lluch, ha lamentat la notícia de la supressió d'aquest torn de nit a la fàbrica valenciana, que deixarà de fabricar 300 vehicles al dia. Lluch ha recordat que la falta de subministraments a escala mundial, els efectes encara de les parades provocades per la pandèmia i el canvi global que el sector de l'automoció està experimentant són la causa d'aquesta supressió i ha confirmat que és una situació que s'està vivint en altres regions espanyoles i europees on altres marques també estan reduint activitat. Per exemple, el Grup Stellantis ha confirmat que redueix en dos hores el torn de nit de la seua planta de Vigo, ha recordat.