La indústria de l'automoció europea fa una crida per a evitar un Brexit sense acord
El sector adverteix que provocaria un "canvi sísmic" en les condicions comercials, amb "milers de milions d'aranzels" que afectarien el consumidor.
Les principals associacions de la indústria d'automoció europea han fet una crida conjunta per a evitar que el Regne Unit isca de la Unió Europea (UE) sense arribar a un acord i es produïsquen així conseqüències "greus" per al sector. L’automòbil és sector estratègic per a Espanya i per a la Comunitat Valenciana amb la factoria Ford d’Almussafes. En total, 23 associacions s'hi han unit per a dir "no" a un Brexit sense acord.
L'Associació de Constructors Europeus d'Automòbils (ACEA), juntament amb les espanyoles Anfac (Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions) i Sernauto (Associació Espanyola de Proveïdors d'Automoció), entre altres associacions d'Europa, adverteix que un Brexit dur provocaria un "canvi sísmic" en les condicions comercials, amb "milers de milions d'aranzels" que afectarien directament el consumidor.
En concret, ACEA assenyala que la fi del comerç sense barreres podria causar "interrupcions nocives " en la producció de vehicles a Regne Unit per valor de 54.700 milions d'euros, mentre que els aranzels sobre els turismes i furgonetes podrien afegir-hi 5.700 milions d'euros més. A més, es produiria un augment del preu dels vehicles.
Demanen que s'implementen mesures de contingència
A Europa es produeixen 19,1 milions de vehicles a l'any i 13,8 milions de persones treballen per al sector de l'automoció. En aquest sentit, el secretari general d'ACEA, Erik Jonnaert, insta que es descarte un Brexit (previst per al pròxim 31 d'octubre) sense acord "tan prompte com siga possible" i que s'implementen mesures de contingència.
El vicepresident executiu d'Anfac, Mario Armero, ha recordat que el Regne Unit és un dels principals mercats d'exportació per a Espanya, per la qual cosa una eixida a la valenta de la UE del país britànic podria afectar la competitivitat de les factories en cada estat i el desenvolupament de la cadena de subministrament.