L’Autoritat Portuària adjudica les obres de la terminal nord del port de València

També ha proposat la concessió per 35 anys de les instal·lacions de la Marina a l'UTE Serveis Marítims Port Eivissa SL i OCIBAR SA

Projecte d'ampliació del port de València / À Punt NTC
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
01 de juliol 2024 - 09:34 Actualitzat: 01 de juliol 2024 - 21:48

El Consell d'Administració de l'Autoritat Portuària de València aprovarà este dilluns l'adjudicació de les obres de l'ampliació nord del port de València en una reunió extraordinària a la qual assistiran tant la delegada del govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, com l'alcaldessa de València, María José Catalá.

El 31 de maig passat es va fer una proposta d'adjudicació a la UTE (Unió Temporal d'Empreses) formada per Acciona Construcció, SA - Jan de Nul NV - Grupo Bertolín, SAU. Es va imposar a altres tres ofertes, totes elles amb la presència d'empreses del nostre territori. Es preveu que les obres s'enceten després de l'estiu.

L'autorització per a l'ampliació nord va ser anunciada el 14 de desembre del 2023 pel ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, després d'una visita a les instal·lacions portuàries. El dia 22 del mateix mes el Consell d'Administració de l'Autoritat Portuària va aprovar el plec que contempla les condicions juridicoeconòmiques per a licitar la nova terminal per un pressupost base de vora 657 milions d'euros.

La terminal automatitzada tindrà capacitat per a cinc milions de TEU —unitat de mesura que s’usa per al comerç exterior i equival a un contenidor estàndard— i serà construïda i gestionada per MSC, que va estimar en 2.000 milions d'euros el cost total després de l'actualització de preus, dels quals 660 milions corresponen a l'Autoritat Portuària de València (APV).

La Comissió Ciutat-Port va sol·licitar la suspensió d'estes obres, una petició que el 12 de març va rebutjar el TSJCV perquè va considerar que no s'havien argumentat els perjuís per a l'interés general que ocasionaria l'acte administratiu contra el qual es recorria. El tribunal va comunicar que els arguments presentats estaven relacionats amb les obres, que no depenen de la decisió contra la qual s'havia recorregut, sinó d'un projecte que és objecte d'un altre procediment i a instàncies d'un recurrent diferent.

Proposta de concessió de la Marina

El segon punt d'esta reunió ha sigut el concurs públic d'adequació i explotació en règim de concessió administrativa de les instal·lacions nauticoesportives de la zona nord del port de València, a la Marina. El Consell d'Administració ha proposat l'UTE Serveis Marítims Port Eivissa, SL i OCIBAR, SA i ara se sotmetrà al tràmit d'informació pública i d'informes oficials, d'acord amb la legislació actual.

El termini de la concessió serà de 35 anys, ampliables fins a un màxim de dos pròrrogues successives de huit i set anys i la inversió és de vora 85 milions d'euros. L'objecte és l'adequació i explotació de les instal·lacions i inclou la prestació de serveis com ara el control marítim; la recollida selectiva de residus; el desenvolupament d'activitat de caràcter formatiu i educatiu i de suport a l'esport nàutic, o l'organització d'esdeveniments i competicions esportives i activitats culturals.

Per a la part de terra es contemplen instal·lacions capaces d'acollir el teixit productiu, oficines (que ja existeix a la dàrsena interior) i espais dedicats a la formació nàutica, investigació, comercials i de restauració i oci.

També et pot interessar

stats