L'AVE insisteix en la necessitat d’avançar en les obres del corredor mediterrani

Empresariat i càrrecs polítics han reclamat este matí la finalització de les obres del túnel passant a València

Reunió del moviment Volem Corredor / Jorge Gil (Europa Press)
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
23 de setembre 2024 - 13:17 Actualitzat: 23 de setembre 2024 - 16:19

L'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) ha reunit este dilluns al matí representants empresarials i de la societat civil per a reclamar un nou impuls de les obres del corredor ferroviari mediterrani. En l’acte han participat també, entre d’altres, càrrecs polítics com el conseller d’Infraestructures, Vicente Martínez Mus i l'alcaldessa de València, María José Catalá. Però no hi ha assistit cap representant de l’executiu espanyol, ja que, diuen fonts de la delegació del govern, que no els han convidat a l’acte. 

En declaracions als mitjans prop de les obres del túnel passant de València, el president de l’AVE, Vicente Boluda, ha reconegut que és una bona notícia que la construcció avance, però no ho fa a la velocitat que deuria. “En estes dates ja hauríem d’estar veient el final del túnel (...). No estic acusant ningú que no s’estiga fent, però ens agradaria que la velocitat fora més de la que és”. 

A més de la reclamació de la finalització de les obres del túnel passant, que implica el soterrament de les vies des del Cap i Casal fins a Albuixec, polítics i empresaris han coincidit a reclamar la celeritat en la finalització de la doble plataforma entre València i Castelló i una solució definitiva al nuc ferroviari de La Encina —connexió entre la ciutat i Villena, passant per Xàtiva. Dos punts claus per a aconseguir connectar tot el territori valencià. 

En eixe sentit, el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha dit que des de la Generalitat ja avancen en la construcció de la intermodal de Sagunt, que estarà en ple funcionament a mitjan 2026. “No es tracta de posar dates al corredor, perquè comença a cansar, sinó d’avançar o no. Hem d’espentar entre tots perquè no hi haja una aturada més”, ha sentenciat. 

Des de l’Ajuntament de València, l’alcaldessa María José Catalá ha incidit en el fet que la reivindicació de la posada en marxa del corredor mediterrani no és només territorial, “sinó que milloraria la competitivitat de tot l’Estat”. A més, ha assegurat que han presentat al Ministeri de Transport un pla per a soterrar les vies al seu pas per Serreria, però encara no han rebut resposta. 

Representant a l’empresariat, el president de la CEV, Salvador Navarro, ha insistit que és fonamental connectar el nord i el sud de la Comunitat Valenciana per a millorar la competitivitat. “Hem de vertebrar adequadament el territori amb les infraestructures necessàries”, ha conclòs. 

El ministeri licita des del 2018 més de 7.000 milions per al corredor 

Per la seua banda, i coincidint amb l’acte, el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha anunciat que ja s'han superat els 7.000 milions d'euros licitats per al desplegament del corredor mediterrani. Dels quals, ha matisat, 1.420 s'han licitat només en els últims dotze mesos.

En un comunicat, Transports ha destacat la “fita” que suposen estes xifres, que constaten "la forta aposta i compromís del govern espanyol pel desenvolupament d’una infraestructura clau per a potenciar el transport ferroviari i de mercaderies i viatgers i millorar la connectivitat amb Europa".

També et pot interessar

stats