L'Avlo completa el primer trajecte de prova amb passatgers entre Madrid i València, abans de l'estrena de dilluns que ve
L'alta velocitat de baix cost de Renfe s'avança els competidors, Ouigo i Iryo, que explotaran la ruta a la primavera i al final de l'estiu
Avlo, el nou servei d'alta velocitat low cost de Renfe, ha completat aquest dijous el primer viatge de prova amb passatgers de Madrid a València. És l'últim examen abans de la posada en marxa de la connexió regular el dilluns 21 de febrer, una operació en què s'ha avançat els seus competidors, la francesa Ouigo (SNCF) i Iryo, producte de la unió entre la valenciana Air Nostrum i Transitalia. Aquests operadors preveuen estrenar-se en la ruta la pròxima primavera i al final d'any, respectivament.
Avlo oferirà sis circulacions diàries, tres per sentit, entre Madrid i València, amb una oferta de 2.200 places al dia. Quatre dels sis trens (dos per sentit) tindran parades a les estacions de Conca Fernando Zóbel i Requena-Utiel.
Renfe va començar a oferir bitllets per a aquesta ruta el passat 20 de gener amb preus a partir de set euros, el mateix que ofereix entre Madrid i Barcelona. En quatre hores en va vendre 25.000 i a quatre dies de l'inici de les seues operacions, s'han venut ja quasi 100.000.
La posada en marxa d'aquest servei, que arranca el dilluns, ha suposat un increment del 40% de la demanda d'alta velocitat entre totes dues capitals respecte a 2021, segons dades que han traslladat responsables de Renfe en la roda de premsa que han oferit a l'arribada del primer servei Avlo a València.
Per part seua, Ouigo té previst oferir els bitllets en les rutes que connectaran Madrid amb València i Alacant bitllets a partir de nou euros, la mateixa política comercial que ja utilitza en la connexió que fa entre Madrid i Barcelona.
A diferència d'Avlo, que només disposa de màquines expenedores als trens, les dues competidores en el baix cost de l'alta velocitat ferroviària oferiran restauració a bord.