L'empresariat valencià espera una nova espenta perquè el corredor mediterrani estiga acabat al 2023
La infraestructura ferroviària disposa d'un pressupost de 21.300 milions d'euros.
Del corredor mediterrani s'han executat el 23% de les infraestructures. El tram que passa per Catalunya està ja enllestit però queden les connexions de la Comunitat Valenciana. Els empresaris posen ara l'èmfasi en el compliment dels terminis i que la roda de licitacions no pare. Des de la Cambra de Comerç de València es remarca que aquesta infraestructura és el trampolí perquè Espanya i la Comunitat Valenciana facen un pas de gegant en el seu desenvolupament econòmic. El president de la Cambra de València, José Vicente Morata, ho compara amb l'execució de l'autovia A-3 que enllaça Madrid i València i que comporta una allau de turistes per al país, "en el seu dia foren cotxes i ara han de ser trens per a passatgers i mercaderies". Morata destaca que cal xafar l'accelerador en les connexions amb els ports per aconseguir competir amb altres ports europeus. "No competim ni amb catalans ni murcians, sinó amb els 4 ports europeus que tenen gran capacitat d'atraure inversions". L'objectiu, assegura, és convertir el Port de València en la principal plataforma logística d'Europa.
Una major sensibilitat
Els empresaris mantenen les mateixes reivindicacions davant el nou titular de Foment. Ara bé, esperen una major sensibilitat que done un nou impuls a aquesta infraestructura clau per als interessos de la Comunitat. Per al president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana, CEV, Salvador Navarro, "s'ha de tenir la mateixa generositat que va tindre l'anterior Govern amb el corredor cantàbric".
En xifres, l'arc mediterrani concentra el 46% del PIB espanyol i la meitat de la població espanyola.
Un túnel passant
Des de la Conselleria d'Infraestructures valoren que encara hi ha molts punts pendents per a definir del corredor mediterrani. El secretari autonòmic d'Infraestructures, Josep Vicent Boira, destaca que encara no se sap molt be què passarà amb la connexió entre Castelló i Tarragona. També manifestava que cal definir com passarà el corredor per la ciutat i apostava per la construcció d'un túnel passant.