L'ERO de Ford afectarà vora 960 empleats de vehicles i 140 de motors
Divendres passat es va saber que la companyia prepara un expedient de regulació que afectarà 1.144 persones de la plantilla
L'ERO per a 1.144 treballadors que ha començat a negociar-se en Ford Espanya pel cessament de la producció de dos models a l'abril afectarà uns 960 empleats de la planta de vehicles i 140 de motors, segons la primera estimació realitzada.
Vint empleats més d'oficines de la planta d'Almussafes i al voltant de catorze de les oficines centrals de Ford a Madrid, dedicades a màrqueting i vendes i distribució, s'inclouran en l'expedient de regulació, segons informen fonts sindicals.
Divendres la comissió negociadora de l'ERO va celebrar la primera sessió i aquest dijous continuarà amb les reunions, dins del termini d'un mes amb què compta el període de negociació de l'expedient, que forma part del redimensionament de la plantilla iniciat per la multinacional a Europa per a electrificar la seua gamma de vehicles.
El sindicat UGT ha afirmat que el "volum més que considerable" d'ajust d'ocupació "dificulta" aconseguir un acord que garantisca la voluntarietat del 100% de les baixes a través de plans d'acompanyament cap a la jubilació i baixes incentivades.
Després de l'últim ERO del 2021 en què van eixir els treballadors de més edat, Ford Almussafes compta amb una plantilla més jove, d'unes 5.800 persones, en la qual no més de 500 empleats superen els 56 anys, segons càlculs sindicals, per la qual cosa es veu complicat acordar un cent per cent d'eixides voluntàries.
A més, la planta de motors, amb un miler de llocs de treball i que subministra motors als Estats Units i també fabrica per al Kuga híbrid, afronta dificultats a mitjà termini pel procés d'electrificació de la multinacional.
UGT Ford, majoritari en el comité d'empresa de la planta d'Almussafes, assenyala que és conscient que la situació actual no és la mateixa que hi havia fa dos anys, quan es va negociar l'últim ERO i, per tant, la negociació serà complicada, de la mateixa manera que reduir l'impacte de l'expedient en nombre d'afectats.
Ara existeix un pla d'ajust de Ford que ha anunciat que eliminarà 3.800 llocs de treballs a Europa, l'11% del total de la plantilla en aquesta regió, com a part del seu pla de transició per a la fabricació exclusiva de vehicles elèctrics, i s'afronta un possible tancament de la planta alemanya de Saarlouis, alerta el sindicat sobre la situació actual.
Respecte a la negociació de l'ERO a Espanya, la companyia ha afirmat que treballarà de manera constructiva amb els sindicats per a reduir l'impacte en els empleats, mentre que UGT adverteix que l'empresa no pot pretendre abaratir les condicions dels plans anteriors, sinó buscar el nombre més gran de voluntaris, mentre que un altre dels sindicats, l'STM, afirma que no consentirà cap eixida traumàtica.
La pròxima reunió de la comissió negociadora de l'ERO se celebrarà el dijous 16 de març, a les 10:00 hores.