L’impacte del Benidorm Fest en xifres: “80 milions d’euros en publicitat, 84% d'ocupació hotelera i milers d’interaccions en xarxes”

El festival es consolida com a celebració reclam per a desestacionalitzar el turisme amb "dades pròpies d'estiu"

El Benidorm Fest ompli de gom a gom els carrers de la ciutat de la Marina Baixa amb l’arribada d’eurofans / À Punt NTC

Un any més, el Benidorm Fest ompli de gom a gom els carrers de la ciutat de la Marina Baixa amb l’arribada d’eurofans —i també, ja es pot dir, de benidormfestfans— decidits a vestir de color la ciutat i revolucionar cada racó en un ambient musical i festiu que alhora deixa un gran impacte econòmic. 

Un festival que contribueix a desestacionalitzar el turisme i que es tradueix en un impacte econòmic i d’ocupació hotelera, més propis de la temporada alta, que es revalida any rere any. “La quantia econòmica publicitària que genera el Benidorm Fest es valora en més de huitanta milions d’euros i la turística s’eleva a sis milions d'euros tenint en compte només la indústria hotelera”, segons assegura la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes. En el 2022, any en què va començar el Benidorm Fest, l'impacte econòmic va ser de tretze milions d'euros sols amb la promoció a través de Twitter.

Un sector hoteler que registra “xifres d’estiu”, amb dades del “80% d’ocupació durant la setmana i més del 84% el cap de setmana”, quan es disputarà la final del festival, segons Fede Fuster, president d’Hosbec, l’associació empresarial i turística hotelera de la Comunitat Valenciana. 

Mai hagúerem imaginat aquest èxit. La ciutat té molta vida, no solament als hotels, sinó també als comerços i a la restauració

I és que aquestes dades per a la tercera edició del festival són totalment extraordinàries en època d’hivern. “Mai ens haguérem imaginat aquest èxit. La ciutat té molta vida, no solament als hotels, sinó també als comerços i a la restauració”, explica Fuster. “Hi ha hotels que ja han posat el cartell de complet. És un fet increïble si tenim en compte que estem parlant dels mesos de gener i febrer”, assenyala Leire Bilbao, gerent de Visit Benidorm.

Impacte mediàtic i en les xarxes socials de rellevància internacional

Una repercussió no sols en el vessant econòmic, sinó que també es quantifica en el nombre d’impressions i interaccions en les xarxes socials i mitjans de comunicació. S’han registrat “més de mil articles fins ara, més de 250 clípings en els mitjans de comunicació i en YouTube que parlen sobre el Benidorm Fest i que generen un gran valor per als clients potencials”, assegura Bilbao.

Des de la primera gala “no sols som tendència nacional sinó també internacional, com ara en la semifinal d’aquesta passada nit de dijous, que hem sigut la primera conversació a escala mundial en Twitter. A més, tenim una cobertura mediàtica d’abast internacional en països de Llatinoamèrica com Mèxic, Veneçuela i l'Argentina”, apunta Bilbao.

Un festival que ja traspassa fronteres i que atrau la mirada “d’experts, influenciadors i comunicadors que ens ajuden a fer valdre les cançons candidates i a promoure que es parle a Europa i en tota Espanya sobre el fenomen musical”, afegeix Bilbao.

El perfil dels assistents al festival

La majoria dels turistes que fan nit aquesta setmana a la ciutat de Benidorm venen per assistir al festival, però “hi ha clients que no hi tenen res a veure, i es veuen atrets per la festivitat i volen repetir l’any vinent”, diu Fuster. No obstant això, “el fenomen eurofan i públic objectiu és de gent jove de 25 a 35 anys, o fins i tot 40, vinculats fortament amb el col·lectiu LGTBI”, afegeix el president d’Hosbec.

Un públic que ve de tots els racons de la Comunitat Valenciana, però també de diversos punts d'Espanya que no s’han volgut perdre l'oportunitat de viure el festival en primera persona. És el cas de David, que ha vingut des d’Astúries amb dos amics “per primera vegada i va reservar l’hotel fa dos dies”, explica. 

Carlos, que va arribar dimecres des de Valladolid, assenyala que “li agrada veure el festival en directe, ja que està de moda”. I afegeix: “Em pensava que hi hauria menys gent per ser gener, però estic sorprés de veure que està tot ple”.

Al nostre territori trobem assistents com Joan, de Calp (Marina Alta), que va arribar dimarts i es quedarà fins a la final. “He vingut durant tots els anys atret per la música, el festival i l’ambient sa del festival. Donaré suport als valencians Nebulossa”, diu.

També et pot interessar

stats