Malferida, la beguda valenciana de cola “sense secrets”, tanca una inversió de 100.000 euros en 24 hores
Lucía Mompó va posar en marxa l'empresa fa tres anys a partir del seu treball de final de grau i després d'entrar en un dels programes d'acceleració d'empreses de Lanzadera
L'empresa valenciana de refrescos Malferida ha tancat la seua primera ronda d'inversió pròxima als 100.000 euros en menys de 24 hores i ha deixat una llista d'espera. Aquesta fita permetrà a la companyia créixer i consolidar-se com la beguda de cola “sense secrets”, triplicant la venda en relació a l'any passat.
Així ho explica la directora general de Malferida, la valenciana Lucía Mompó, que va posar en marxa l'empresa fa tres anys a partir del seu treball de final de grau i després d'entrar en un dels programes d'acceleració d'empreses emergents de Lanzadera.
“Llavors Malferida era una idea, una cosa molt diferent al que és hui”, relata Mompó. Un projecte que pren el nom de la localitat d'Aielo de Malferit, d'on és originària la mare de Mompó i on un relat local situa l'origen del primer refresc de cola. La història oficial data el naixement de la coca-cola el 1886, en el laboratori del farmacèutic nord-americà John S. Pemberton, encara que a Aielo es conta que, sis anys abans, allí havien inventat un xarop amb un sabor semblant i la mateixa base.
El creixement de l'empresa, afirma Mompó, és el que els va portar a llançar la seua primera ronda d'inversió en una plataforma digital en què les companyies poden fixar la quantitat que necessiten i els inversors tenen un termini d'un mes per a realitzar les seues aportacions. En últim terme, aquestes inversions només es fan efectives si la quantitat compromesa pel total dels que volen invertir supera el 70% de l'objectiu fixat per l'empresa.
En el cas de Malferida, en 24 hores no sols es va aconseguir l'objectiu fixat, sinó que quasi una cinquantena d'inversors, tant particulars com empreses, van comprometre un 25% més d'aquesta quantitat, la qual cosa representa el límit màxim que permet la plataforma, en la qual es va generar fins i tot una llista d'espera amb el tancament de l'oferta.
“Això ens permetrà accelerar el creixement, ampliar l'equip i invertir en tecnologia”, assenyala la directora general de l'empresa, que apunta una segona fase del projecte.
Fins ara ens hem centrat en traslladar que la Malferida és una beguda valenciana i natural, però ara busquem acostar encara més el producte al consumidor incidint en el concepte de transparència
Un producte local i natural
Malferida pretén presentar-se com “la beguda sense secrets” i donar-se a conéixer fora de l'àmbit local, encara que, assegura Mompó, “sempre serà un refresc valencià”. “Diem que som un producte local perquè realment ho som”, afirma l'empresària, que detalla que “tot està produït a la Comunitat Valenciana, amb proveïdors valencians”, i recorda que la companyia fins i tot té el Certificat Quilòmetre Zero.
Al component local del producte s'uneix l'aposta pel natural. Malferida està elaborada a partir de components naturals i és apta per a persones veganes, vegetarianes, celíaques i diabètiques, ja que no s'endolceix amb sucre sinó amb estèvia.
“La nostra idea sempre va ser fer un refresc que et pugues prendre amb la consciència tranquil·la”, ressalta Mompó, que ha percebut que l'esport, el ioga o l'aposta pel bio estan en el centre “de l'estil de vida del consumidor de Malferida”.
500 punt de venda
Per això, es pot trobar en la cadena de botigues catalana Ametller Origen, que ven productes saludables, i en supermercats com Carrefour o Aldi, botigues, restaurants i bars de tota Espanya, així com en la pàgina web de l'empresa, www.malferida.com, que recull els 500 punts de venda en ciutats com València, Castelló de la Plana, Alacant, Múrcia, Barcelona i Madrid.