Mazón anuncia un bo turístic de 300 euros per al veïnat afectat per la dana durant el 2025

El president de la Generalitat presenta a Fitur l'estratègia Turisme Recuperem València dotada amb 36,1 milions d'euros "per a revitalitzar turísticament la zona de la dana"

Carlos Mazón, durant l'acte central del Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, en IFEMA Madrid
Carlos Mazón, durant l'acte central del Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, en Ifema Madrid / Carlos Luján (Europa Press)

En el dia de la Comunitat Valenciana en la Fira Internacional de Turisme de Madrid (Fitur), el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat un nou bo de 300 euros per a 17.000 famílies dels municipis afectats per la dana perquè el puguen usar durant l'any en hotels, càmpings i altres establiments turístics. "Perquè la recuperació ha de ser també anímica i relacionada amb l'objectiu de la felicitat que mereixen els afectats", ha dit.

"Volem impulsar la recuperació com a eix fonamental i prioritari perquè és necessari i perquè ens ix del cor de tots els valencians de les zones afectades per la dana". I, per això, ha avançat que han activat "tota l'estratègia Turisme Recuperem València, dotada amb 36,1 milions d'euros per a revitalitzar turísticament la zona de la dana", ha destacat el cap del Consell. D'eixos diners, 21 milions seran posats a la disposició dels afectats per a eficiència energètica del sector turístic i hoteler dels municipis damnificats i també es durà a terme un nou pla de sostenibilitat turística per als municipis afectats.

Per a la posada en marxa del bo es destinaran 5,1 milions d'euros i criteri per a sol·licitar-ho serà pertànyer a un dels codis postals afectats per les inundacions. "Simplificarem al màxim el procés de concessió d'estes ajudes per a ser més efectius", ha ressaltat.

Després de la dana tornem a Fitur oferint un missatge de superació, resiliència i força mediterrània perquè continuem sent eixe racó màgic del Mediterrani. Carlos Mazón - President de la Generalitat

El president ha assenyalat que la Comunitat Valenciana ha rebut de gener a novembre més d'11 milions de visitants internacionals de tot el món, que s'han gastat més d'un 20% més. "Els números corroboren la rellevància de la Comunitat Valenciana, consoliden els nostres mercats i obrin l'americà i l'asiàtic". A més, Mazón ha indicat que pretenen reforçar l'aposta de desestacionalització i de turisme sense impostos.

El cap del Consell ha reiterat que als valencians "ens agrada ser protagonistes de Fitur" i acudim amb el rècord de 317 empreses que realitzaran 264 presentacions turístiques, un 86% més que en l'edició anterior". Després de la dana tornem a Fitur oferint un missatge de superació, resiliència i força mediterrània perquè continuem sent eixe racó màgic del Mediterrani".

"La campanya més gran de publicitat de la història" amb 12 milions d'euros

Per la seua banda, la consellera d'Indústria, Comerç, Innovació i Turisme, Marián Cano, ha indicat que han dissenyat una estratègia que no sols buscar atraure més turistes, sinó posicionar a la Comunitat Valenciana com un destí referent en sostenibilitat, innovació i autenticitat, "que cada visitant s'emporte una experiència inoblidable".

"Farem una inversió rècord en publicitat, el pressupost més gran de la seua història amb 12 milions d'euros, que busca obrir noves oportunitats per a desestacionalitzar el turisme i diversificar la nostra oferta i posicionar-nos com un destí atractiu els 365 dies de l'any", ha avançat.

A més, ha informat que per primera vegada la Comunitat Valenciana tindrà un estand propi en la fira de turisme de Berlín, per a enfortir el mercat alemany i atraure un major nombre de turistes alemanys.

Feijóo coneix l'oferta de la Comunitat Valenciana

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, que ha lluït en la solapa un pin de València, ha recorregut durant més de 20 minuts l'expositor de la Comunitat Valenciana en Fitur al costat del president, Carlos Mazón. Feijóo ha conegut l'oferta turística de les tres províncies valencianes i s'ha detingut en alguns expositors específics del territori autonòmic, com els de València, Castelló, Benidorm, Elx i la ciutat d'Alacant, i també dels patronats provincials de la Costa Blanca, Castelló i València.

El líder nacional del PP ha passejat amb Mazón per l'expositor de més de 2.600 metres quadrats en el pavelló 7 lluint en la solapa un pin turístic de València.

També et pot interessar

stats