Mazón rebutja el "retard injustificable" del corredor mediterrani i demana accelerar

El cap del Consell afirma que "no es resignarà" i reclama en l'acte de Vull Corredor, davant de 1.800 empresaris, una infraestructura "clau". Les obres estan al 76% d'execució i només el 36% està en funcionament

Empresaris assistents a la trobada de Volem Corredor a Madrid
Empresaris assistents a la trobada de Vull Corredor a Madrid / Twitter: @Corredor_Med

El moviment Vull Corredor reclama la finalització de les obres del corredor mediterrani. Vora 1.800 empresaris i representants de la societat civil de tot Espanya s'han citat a Madrid per a reivindicar unes obres que estan al 76% d'execució i només el 36% d'aquesta infraestructura està en funcionament.

Seté acte empresarial pel corredor mediterrani impulsat per l'Associació Valenciana d'Empresaris.

Hi han assistit el president de la Generalitat, Carlos Mazón; l'alcaldessa de València, María José Catalá; el president d'AVE, Vicente Boluda; el president d'Iryo, Carlos Bertomeu; l'exministre José Blanco; el president de Renfe, Raül Blanco; el director financer de PowerCo Spain, Javier Rivera, i la directora general d'Ouigo España, Hélène Valenzuela.

Mazón: "Un retard injustificable"

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha rebutjat aquest dijous el "retard injustificable" en el desenvolupament del corredor mediterrani i ha assegurat que "ja no és tolerable més que accelerar", perquè "qualsevol altra cosa serà un insult" a la Comunitat Valenciana.

Mazón ha afirmat que aquesta autonomia "no es resignarà" i ha destacat que reclama una infraestructura "clau" per a la competitivitat i cohesió social.

"Venim a ratificar una exigència, una reivindicació i un mereixement que tenim com a espanyols de primera divisió", ha exposat. "Hi ha una part d'Espanya que no es conforma i no es quedarà arrere. Hi ha una part d'Espanya, la Comunitat Valenciana, amb cinc milions d'espanyols, que és competitiva i que vol ser més competitiva", ha agregat.

Boluda: "Falta molt"

El president d'AVE, Vicente Boluda, ha destacat que "falta molt". Amb dos punts per als quals demanen especial celeritat: la doble plataforma entre Castelló i València i el túnel passant, que s'acabarà el 2030.

La radiografia que presenten des del moviment Vull Corredor apunta obres "de mínims" en els trams entre València i Tarragona i destaca també els "retards constants" en el tram entre València i Alacant.

A més, s'exigeix la doble via d'ample internacional entre Xàtiva i La Encina i entre aquesta estació i Alacant.

La plataforma Vull Corredor ha tornat a denunciar que "s'avança lentament i amb retard". Respecte als compromisos del ministeri, diuen que "caldrà estar atents a la seua capacitat operativa".

Volen doble plataforma

Exigeixen que "es complete el corredor mediterrani de manera apropiada perquè passatgers i mercaderies circulen més ràpidament". Vull Corredor vol una xarxa ferroviària que unisca el litoral mediterrani espanyol des d'Algesires fins a la frontera francesa, connectant les ciutats mediterrànies entre si i amb Europa.

Una connexió amb doble plataforma perquè els trens de passatgers i mercaderies circulen en vies diferents i així funcionen de manera més eficient. I també amb una via d'ample internacional, que permeta la connexió directa amb la xarxa europea i estalvie costos de transbord de mercaderies.

La connexió amb Europa

La xarxa transeuropea a la qual s'unirà el corredor mediterrani recorrerà 3.500 quilòmetres, que concentren el 54% dels habitants d'Europa i suposa el 66% del PIB de la UE.

Quan es finalitzen les obres d'aquesta infraestructura a Espanya, no estarà tot solucionat, adverteixen. França ha "d'accelerar considerablement les seues obres" si volem viatjar i exportar a Europa més ràpid i de manera més eficient en els pròxims anys.

Tram 2: Tarragona-València

En l'informe diuen que s'està fent una infraestructura "de mínims i lentament" perquè no s'estan construint les vies dobles d'ample internacional. Seria "aconsellable" un accés nord que connecte amb el sud del port de Castelló.

També exigeixen una nova plataforma doble via AVE, entre Tarragona i Castelló a més de les existents.

L'estat del tram entre Tarragona i Valènca
L'estat del tram entre Tarragona i Valènca / Volem Corredor

Tram 3: València-Alacant

El tram València - La Encina estava programat acabar-lo el 2022 i encara està en obres, quan "és clau per a connectar el nord-sud del corredor mediterrani".

Des de Vull Corredor exigeixen construir una línia per la costa de València a Alacant, doble plataforma de doble via d'ample internacional entre Xàtiva - La Encina, i convertir la via única d'ample ibèric de La Encina - Alacant en doble via d'ample internacional.

Tram 4: Alacant-Múrcia

Consideren urgent el canvi d'ample de via entre Sant Isidre i Alacant per a passatgers i mercaderies. I exigeixen una nova línia Monfort-Múrcia exclusiva per a mercaderies amb bifurcació cap a Cartagena i Alcantarilla.

També et pot interessar

stats