Mazón: "El sector ceràmic té una necessitat excepcional, seria un error no ajudar-lo"

El cap del Consell es reuneix amb el president de la patronal taulellera Ascer per a rubricar l'ajuda directa de 600.000 euros que rebrà aquesta entitat per a una campanya de promoció

Carlos Mazón amb la patronal Ascer aquest dimecres
Carlos Mazón amb la patronal Ascer aquest dimecres / GVA

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, considera que el sector ceràmic castellonenc es troba en una situació de "necessitat excepcional" i que "seria un error no ajudar-lo", motiu pel qual s'ha reunit aquest dimecres amb el president de la patronal taulellera Ascer, Vicente Nomdedéu, per a rubricar l'ajuda directa de 600.000 euros que rebrà aquesta entitat.

Aquests fons es destinaran a una campanya de promoció del taulell en col·laboració amb aquest sector industrial que pretén captar nous clients, informar la clientela i els intermediaris de les bondats del producte i incrementar-ne la demanda.

"Estem fent tots els esforços que podem per a donar estabilitat al sector. Que ningú pense que per travessar moments difícils la ceràmica ha deixat d'innovar, de dissenyar, de respectar els drets dels treballadors o de fer productes de qualitat. És important que se sàpia", ha destacat el president.

Mazón ha explicat que la subvenció directa que rebrà Ascer la gestionarà íntegrament aquesta patronal i se sumarà al milió d'euros de subvenció nominativa que ja rep via pressupostos de la Generalitat.

"Ells saben quin és el missatge, el canal, el mercat al qual dirigir-se, perquè és un sector molt professional. Per això la Generalitat no intervindrà en la campanya", ha subratllat Mazón.

Un de cada tres treballadors de Castelló està en el clúster ceràmic

El president d'Ascer, Vicente Nomdedéu, ha agraït el compromís del Consell i ha recordat que, a la província de Castelló, un de cada tres treballadors està ocupat en el clúster ceràmic, que és "el motor de la província".

"Ajudar-nos a nosaltres és ajudar a l'economia valenciana, som el primer client dels ports de València i Castelló. Crec que el compromís del president és encertat", ha agregat.

Campanya de promoció: més car, però no contamina

Segons Nomdedéu, la campanya "consisteix a fer veure que continuem vius, que continuem lluitant i creient en les nostres empreses".

"Hem de fer veure al consumidor, mentalitzar els distribuïdors i prescriptors, que el nostre producte és més car que el dels nostres competidors, però no contamina, amb un símil semblant al de l'agricultura, perquè no juguem amb les mateixes armes que els nostres competidors. Ells no han de complir amb la normativa mediambiental, laboral o comercial, així és fàcil vendre més barat".

Hem de fer veure que el nostre producte és més car, però no contamina, perquè no juguem amb les mateixes armes que els nostres competidors. Ells no han de complir amb la normativa mediambiental, laboral o comercial, així és fàcil vendre més barat. Vicente Nomdedéu - President d'Ascer

"Fins ara féiem campanyes d'aposta per la ceràmica per a competir amb altres substituts del revestiment, ara hem de dir al consumidor que pense a l'hora de comprar quines conseqüències té comprar una cosa que no compleix amb la normativa que ens imposem", ha afegit el president d'Ascer.

Cevisama

Preguntat per la pròxima edició de Cevisama, que començarà el 26 de febrer, Nomdedéu preveu una assistència "similar a l'any passat".

"Hi ha empreses que han decidit no assistir-hi, però tothom estarà atent a Cevisama per si serveix de revulsiu", i ha recordat que algunes empreses que no van estar-hi l'any passat han tancat. "No vull que s'extraguen conclusions d'això, però la situació actual va llastant les empreses".

Preguntat pel tancament anunciat de la producció en Roca Tiles, de la Vall d'Uixó, el president d'Ascer ha dit que fins que no acaben les negociacions no sabran la xifra de treballadors afectats".

També et pot interessar

stats