Directes
Ara en la televisió
BON DIA COMUNITAT VALENCIANA
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

Mercadona augmenta el seu benefici un 17% i guanya 727 milions d'euros l'any de la pandèmia

Roig admet que la Covid-19 li ha eixit "cara" a la cadena, que ha perdut 0,5 punts de quota de mercat, tant per la reducció de turistes com perquè "alguns competidors ho han fet millor"

El president de Mercadona, Juan Roig, aquest dimarts

Mercadona ha elevat les vendes un 5,5% el 2020, fins a aconseguir els 26.932 milions d'euros i ha registrat un benefici net de 727 milions, una xifra que suposa un augment també del 17% respecte a l'exercici anterior. Un increment dels gunys, malgrat l'"any atípic", que s'ha viscut a conseqüència de la pandèmia, i que ha obligat la cadena a invertir 200 milions d'euros en mesures contra la Covid-19.

Així ho ha donat a conéixer aquest dimarts el president de Mercadona, Juan Roig, en la roda de premsa anual en la qual informa sobre la situació dels cinc components de Mercadona, els resultats de l'exercici anterior i les previsions per a enguany. En aquesta ocasió Roig ha volgut començar amb un record de totes aquelles persones que no han aconseguit superar la malaltia.

L'acte ha tingut lloc per primera vegada de manera mixta (presencial i telemàtica), precisament per la situació sanitària, un escenari en el qual Roig ha defensat que Mercadona ha pres "decisions valentes" a pesar de la "por" i la incertesa que imperava en els primers dies, en els quals no se sabia molt bé què hi calia fer.

La pandèmia li ha eixit "cara" a la cadena, que ha perdut 0,5 punts de quota de mercat, tant per la pèrdua de turistes com perquè "alguns competidors ho han fet millor", ha admés Roig. Així i tot, Mercadona seguirà avant amb els seus propis mitjans i "sense demanar ajudes" a les administracions "perquè, si no, perds agilitat", ha apuntat.

Anuncia 1.500 milions d'euros d'inversió en 2021

De cara a aquest 2021, les previsions de l'empresa apunten a mantindre el seu benefici net al voltant dels 700 milions d'euros i créixer en facturació entorn d'un 3,7%, fins a rondar els 27.850 milions. A més, la cadena de supermercats va incorporar 5.000 empleats i ja té un total de 95.000 treballadors, i de cara al pròxim exercici espera sumar 1.600 persones més.

De fet, la seua intenció és continuar amb la "brutal transformació" que ja va emprendre fa uns anys i invertir-hi un total de 1.500 milions d'euros aquest 2021: 1.130 milions en noves obertures, reformes, Frescos Global i Listo para Comer; 225 en blocs logístics i 145 en la transformació digital.

En aquest últim apartat tecnològic, Roig ha destacat que ara tenen "una de les millors pàgines web" en grans ciutats com València, Barcelona o Madrid, on té bloc logístic i que la resta anirà canviant. Amb això, i també impulsada per la pandèmia, les vendes en línia s'han duplicat al llarg d'aquest exercici, encara que en suposen l'1% de les vendes totals.

Objectiu: lluitar por la qualitat i no pel preu

D'ara en avant, el que té clar el president de Mercadona és que vol centrar-se a "millorar la qualitat" dels productes que ofereix. "No entrarem en una guerra de preus, la nostra guerra és la qualitat", ha remarcat. De fet, ha admés que a alguns productes Hacendado els "falta qualitat", per la qual cosa incidiran en aquest àmbit.

Cent mesures extra davant la pandèmia

Per a Roig "la salut i l'economia són com respirar i menjar, la salut és important, però l'economia també", per la qual cosa davant la crisi sanitària han emprés més de cent mesures extra, començant per la compra de mascaretes per a treballadors, mampares, gel, senyalització, aparcacarros, seguretat, control d'aforament, un centre de telefonades amb seixanta metges per als treballadors i una prima als empleats pel seu "compromís" amb la cadena.

També et pot interessar