Mercadona escala quatre posicions entre les cent empreses de distribució més grans del món
Les espanyoles Inditex i El Corte Inglés també es fan lloc dins del rànquing Global Powers of Retailing, elaborat per Deloitte
La cadena valenciana Mercadona torna a colar-se un any més en la llista de les cent empreses de distribució més gran del món i millora quatre posicions en els últims dotze mesos, en escalar del 39 al 35. Així consta en l'estudi Global Powers of Retailing 2025, que elabora la consultora Deloitte de manera biennal a partir de l'anàlisi dels resultats financers i les operacions tancades per les companyies entre l'1 de juliol del 2023 i el 30 de juny del 2024. El rànquing inclou dos firmes espanyoles més, Inditex (lloc 32) i El Corte Inglés (lloc 95).
Amb estos números, Espanya es queda en el quint lloc del mercat de venda al detall per quota d'ingressos, un per damunt del darrer balanç. Així, ha aconseguit superar Itàlia, però continua per darrere d'Alemanya, França, el Regne Unit i els Països Baixos.
L'informe de l'auditora revela, així mateix, que els supermercats DIA i Eroski es mantenen en la classificació Top 250, que té abast mundial. En concret, el grup madrileny cau 23 posicions fins a la 194; mentre que la cooperativa basca millora set llocs, del 226 al 219. En tot cas, el rànquing evidencia que els cinc grans grups de distribució espanyols consoliden la presència entre les principals companyies a escala global.
En conjunt, les 250 empreses detallistes que formen part del llistat augmentaren els ingressos en un 3,7% respecte de l'exercici anterior (2022-2023), fins a superar els 18.270 milions d'euros. Lidera l'estatunidenca Walmart, per davant d'Amazon i Costco.
Enrique Domínguez, soci responsable de venda al detall i productes de consum de Deloitte, afirma que malgrat la inflació i les tensions geopolítiques, que han desaccelerat el creixement, "a Espanya s'observa un enfortiment del sector per la solidesa del turisme, l'alta inversió en exportacions i una confiança del consumidor per damunt dels homòlegs europeus. La consolidació de les empreses ha permés que Espanya puge al quint lloc europeu, al mateix temps que les seues companyies creixen a l'estranger, en un entorn cada vegada més canviant i en línia amb macrotendències com la transformació de la cadena de valor, com la tecnologia o l'economia circular", ha destacat.