Mil autobusos promocionaran els cítrics valencians a França
La campanya de les conselleries d'Economia i Agricultura vol promoure la qualitat de la taronja d'ací enfront de les que arriben de tercers països.
Una flota de 1.043 autobusos promocionarà el consum de cítrics de la Comunitat Valenciana en sis ciutats franceses. És una campanya de publicitat que impulsen les conselleries d'Economia i Agricultura per a fer costat al sector citrícola en un mercat estratègic.
La promoció ja ha començat a Lió i Nantes, i es reforçarà a partir del 14 d'abril en altres quatre ciutats franceses: Marsella, Niça, Nimes i Tolosa.
La campanya pretén reforçar el posicionament dels cítrics valencians com a ensenya de qualitat, sabor i plenes garanties de consum en un dels principals països de destinació de les taronges i clementines.
França és la segona destinació de les exportacions citrícoles de la Comunitat Valenciana, amb un valor de 429 milions d'euros en 2018, però amb una tendència negativa en els últims anys per l'entrada de cítrics de tercers països.
La tendència descendent de les exportacions citrícoles al mercat francés preocupa "seriosament" les empreses del sector. Per això demanen accions de promoció que tracten de contrarestar la situació i promoguen el consum de cítrics de la Comunitat enfront d'altres regions competidores.