El Ministeri de Consum i els fabricants de joguet impulsen un nou protocol per a la publicitat infantil
L'objectiu és impulsar la igualtat i eliminar els estereotips de gènere en els anuncis dirigits a menors
El Ministeri de Consum i l'Associació espanyola de fabricants de joguets han signat hui el nou protocol per a la publicitat infantil. L'objectiu és impulsar la igualtat i eliminar els estereotips de gènere en els anuncis dirigits a menors. La publicitat, siga als embalatges, catàlegs o mitjans audiovisuals, ha d'evitar la identificació amb etiquetes que continga les paraules "per a xiques" o "per a xiquetes". Així es regula al nou codi d'autoregulació per a la publicitat infantil, que implantarà tota la indústria joguetera. Un protocol pioner en tot Europa.
"La indústria joguetera espanyola es converteix així en una referència de lideratge en aquest sentit en Europa de compromís i responsabilitat en els seus anuncis i publicitat", ha defensat el ministre de Consum, Alberto Garzón.
També es controlarà l'ús del llenguatge inclusiu als mitjans digitals de les empreses jogueteres i l'ús de la publicitat als mòbils dels més menuts. "Passen a estar regulats els continguts publicitaris que arriben a través dels dispositius mòbils, als menors de catorze anys no se'ls pot enviar publicitat a través del mòbil", segons ha explicat Bibiana Medialdea, directora general de Consum.
Segons el protocol aprovat s'ha d'evitar mostrar una inclinació cap a un gènere en la presentació del joguet, també fomentar una imatge plural i igualitària en els rols que es puguen adoptar. Per exemple, cal evitar l'associació exclusiva a les xiquetes de joguets que reprodueixen rols de treballs domèstics o de bellesa.
El 40% de la indústria del sector es troba ubicada a Ibi, Onil i Castalla. Per als jogueters alacantins cal afavorir la lliure elecció. Lluis Berbegal , injusa, considera que fabriquen "per a tots", que els seus joguets no tenen gènere i que cadascú és lliure de triar el que vulga.
L'associació nacional del joguet, amb seu a Ibi, també controlarà l'ús del llenguatge inclusiu als mitjans digitals de les empreses jogueteres.