Mor el fundador de Mango, Isak Andic, en un accident de muntanya prop de Barcelona
L'empresari, de 71 anys, ha perdut la vida en caure al buit d'una altura d'uns 150 metres quan feia una excursió amb la família a les coves del Salnitre, a Collbató
L'empresari Isak Andic, propietari de la cadena de moda Mango, de 71 anys, ha mort este dissabte en caure al buit d'una altura d'uns 150 metres quan feia una excursió amb diversos membres de la família a les coves del Salnitre de Collbató (Barcelona). L'empresari, que anava acompanyat del fill i de la dona, s'ha esvarat en una de les sendes i ha caigut d'una gran altura.
El conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, ha dit que "Isak ha sigut un exemple per a tots nosaltres. Ha dedicat la vida al projecte de Mango, i ha deixat una empremta inesborrable gràcies a la visió estratègica, el lideratge inspirador i el compromís indestructible amb uns valors que són els que ell mateix ha impregnat a la nostra companyia", continua.
El president de la Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE), Antonio Garamendi, ha assenyalat que es tracta d'"una gran pèrdua per al teixit empresarial espanyol".
Un emprenedor fet a ell mateix que va portar Mango al top de la moda
El fundador de Mango, Isak Andic, va nàixer emprenedor, amb una carrera que va arrancar amb la primera botiga el 1984 al passeig de Gràcia de Barcelona fins a situar-se entre les grans marques del món de la moda, amb 2.743 tendes en més de 115 mercats.
Va nàixer el 1953 a Istanbul (Turquia), en el si d'una família jueva d'origen sefardita, i es va traslladar a Catalunya als catorze anys, on va començar a desenvolupar la capacitat innata per al comerç. Als dèsset anys, ja venia roba i calçat pels mercats ambulants i, més tard, va obrir diverses botigues de roba vaquera i va fer incursions en la moda de temporada.
Hui, quaranta anys després d'obrir aquella primera botiga, Andic se situa en el lloc número 10 de la llista Forbes de les fortunes més grans d'Espanya, amb un patrimoni estimat superior als 3.000 milions d'euros. La cadena està valorada en 1.800 milions d'euros a preus de mercat.
Al març va presentar el nou pla estratègic, que preveu superar els 4.000 milions d'euros en facturació el 2026 i l'obertura de més de 500 botigues els pròxims tres anys.