Naix la cooperativa Cítrics de Nules fruit de l'acord entre Cipla i Nulexport
La nova marca, que comercialitzarà fins a 30 milions de quilos de taronges, sumarà vora 700 socis i es convertirà en una de les més importants a les comarques del nord
Fruit de l'acord entre Citrics de la Plana (Cipla) i Nulexport ha nascut la cooperativa Cítrics de Nules, que es convertirà per la seua grandària i volum de negoci en una de les més importants a les comarques del nord.
Les assemblees de les dues parts han donat el vistiplau a la fusió. Sota la nova marca es comercialitzaran fins a 30 milions de quilos de taronges i arribarà a tindre vora 700 socis.
Ser més competitius i eficients
Els reptes de la nova empresa són aconseguir ser més competitius i que la gestió de cada dia siga més eficient. També tenen previst introduir noves varietats de cítrics i augmentar la producció. Segons ha explicat a À Punt el nou gerent, José Manuel Ripollés, en el segle XXI "no té sentit tindre un tamany menut. Ara, amb la nova empresa, que busca l'eficiència, tindrem una única cooperativa a Nules". El negoci busca unir forces en un món global i competitiu.
La negociació no ha sigut fàcil, principalment perquè una de les potes, Nulexport, travessava una situació econòmica molt complicada. José Rubio, cooperativista Nulexport, ha explicat que, tot i la situació que arrosseguen, està content pel que s'ha aconseguit.
La nova seu estarà a les instal·lacions de Nulexport i un dels punts acordats en la fusió ha sigut que la gerència i la presidència queden en mans de Cítrics de la Plana.
El nou gerent veu als socis "molt il·lusionats" en aquest nou projecte. La nova marca Cítrics de Nules es converteix en l'única cooperativa d'aquesta localitat de la Plana Baixa i naix amb l'esperit de ser un motor econòmic per a un poble tradicionalment citrícola.