La normativa d’emissions dispara un 283% la venda de turismes elèctrics
La Comunitat Valenciana se situa com un dels principals mercats de l'estat en mobilitat elèctrica, en concentrar el 12% de les matriculacions.
La normativa europea d’emissions ha disparat un 283% les vendes de turismes elèctrics en les comarques valencianes al gener i febrer. La Comunitat Valenciana se situa, així, com un dels principals mercats de l'estat en mobilitat elèctrica, en concentrar el 12% de les matriculacions.
En els dos últims mesos, s’han matriculat 364 turismes elèctrics i només al febrer han sigut 206, el 243% més que el mateix període de l’any passat. Són dades que ha facilitat aquest dijous l’Associació Nacional de Venedors de Vehicles a Motor, Reparació i Recanvis (Ganvam) amb motiu de la presentació de la Fira del Vehicle Selecció Ocasió, que se celebrarà el pròxim mes d’abril.
La província de València, que acapara el 52% de les matriculacions de la regió, és una de les quatre amb més elèctrics matriculats al febrer, per darrere de Madrid, Barcelona i Toledo. Per contra, els vehicles amb motor de combustió es desplomen i les vendes de turismes dièsel han caigut un 58,9% al febrer, fins a les 817 unitats. Els de gasolina també cauen un 59% fins a les 2.200 unitats –representen més del 60% del mercat–.
Tot i això, segons l’associació del vehicle, aquesta reculada de les matriculacions dels vehicles dièsel “complica” el compliment dels objectius europeus en matèria d’emissions. De fet, les emissions de CO2 dels vehicles matriculats a Europa en 2019 van tancar amb la mitjana més alta des de 2014, en situar-se en 121 grams per quilòmetre. Aquest ascens l’atribueixen de manera “clara i directa” a la baixada de la demanda dels vehicles dièsel, que emeten fins a un 25% menys CO2 que els de gasolina.