La nova regulació del taxi a València divideix els dos principals sindicats del sector
Des de la Federació Sindical opinen que es treballarà més hores pel mateix salari. Des de la Gremial del Taxi, que es compassaran els descansos amb el volum de treball
Des d'ahir, 1 de gener, ja està en vigor la nova regulació dels taxis de l’àrea de prestació de València, que contempla que podran circular un màxim de díhuit hores diàries, dues més que fins ara. La mesura, aprovada per la Direcció General de Transports de la Conselleria de Territori, s’ha pres per tal “d’atendre l'increment de demanda” registrat després de les restriccions per la covid-19. La mesura contempla, a més, l'augment de 400 unitats en períodes de més demanda com l'estiu i la Setmana Santa.
La nova regulació no convenç la Federació Sindical del Taxi de València. El president, Fernando del Molino, afirma en declaracions a À Punt NTC que "l'autònom ja fa prou hores diàries, l'únic que farà és reduir-li el salari, perquè tindrà més despeses, treballarà les mateixes hores per a fer els mateixos diners".
En canvi, la valoració és positiva des de l'Associació Gremial del Taxi de València. "En els moments de menys càrrega de treball també es poden reduir les eixides a treballar", afirma José Ramón Giménez, secretari d'aquesta associació.
També trobem opinions diverses entre els taxistes, sobretot entre els autònoms i els que treballen per compte d'altri: uns pensen que les noves regles de joc beneficien els empresaris, però d'altres es mostren disposats a fer les hores que siguen necessàries.
Entre els usuaris del taxi, la valoració general és positiva perquè aquest augment de l'oferta facilitaria trobar un vehicle en els moments de màxima demanda.
Fonts de la Generalitat argumenten que aquesta disposició ajudarà a atendre l'augment de la demanda que ha tingut el sector des de la fi de la pandèmia.