Nuria Montes: "El Consell treballarà de manera important i dura perquè la Copa de l'Amèrica torne a la ciutat de València"
La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme ha confirmat en Les notícies del matí l'aposta per la competició de vela i els grans esdeveniments coincidint amb l'estrena de la 44a edició de Fitur
El govern valencià s'ha marcat l'objectiu de tornar la Copa de l'Amèrica a València. Ho va avançar aquest dimecres Carlos Mazín i ho ha confirmat en Les notícies del matí la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme en l'estrena de Fitur. Nuria Montes considera "una oportunitat perduda" dels anteriors governs de la Generalitat i l'Ajuntament de València la retirada de la cursa internacional per a albergar l'edició 2024, que finalment se celebrarà a l'estiu a les costes de Catalunya, i ha anticipat que el Consell "treballarà de manera important i dura perquè torne a la ciutat de València", on va disputar les edicions del 2007 i 2010.
Montes, que no s'ha aventurat a posar un termini concret, ha aclarit que l'objectiu és treballar amb el pròxim guanyador de la competició, que decideix on se celebrarà la pròxima, perquè es decante per l'opció valenciana. "A la pròxima estarem ahí", ha manifestat la consellera, que considera que la competició va "elevar la projecció internacional" de València.
No descartarem a priori cap gran esdeveniment
La titular de Turisme també ha confirmat que el nou Consell ha recuperat l'aposta pels grans esdeveniments, una de les senyes d'identitat del govern de Francisco Camps. "No descartarem a priori cap gran esdeveniment. Hem perdut anys preciosos a consolidar la imatge de la Comunitat Valenciana a nivells internacional i si volem consolidar-nos en mercats llunyans com els Estats Units, la Xina, o el Japó, hem de recórrer a aquestes estratègies", ha explicat. Els considera "una inversió en promoció". "No renunciarem a cap d'ells" ha insisit la consellera, que ha destacat l'impacte de l'arribada de la Fórmula 1 el 2026 a Madrid. "Òbviament, hem de valorar cost-oportunitat i decidir quins són més raonables per a la nostra imatge i política turística", ha matisat la consellera.
L'atractiu de la Comunitat Valenciana per al turisme esportiu és una de les principals apostes de la Conselleria de Turisme per a l'edició 44 de Fitur. Per primera vegada es participa en els certàmens Fitur Sports i Fitur Screen, de turisme cinematogràfic. Dos sectors, ha dit Nuria Montes, d'importància creixent i que ajuden a desestacionalitzar l'activitat turística. Com a exemple, la consellera ha destacat les llargues estades dels equips ciclistes a Alacant per a entrenar a l'hivern, aprofitant l'orografia i el clima suau. Així mateix, ha subratllat el potencial dels estudis de la Ciutat de la Llum per a atraure produccions audiovisuals que després arrosseguen turisme, que vol visitar les mateixes localitzacions que han vist en pantalla.
Rècord de turistes
La consellera també ha explicat que la Generalitat estan tancant el balanç de 2023, si bé ha anticipat que "tot sembla indicar que seguirà la mateixa tendència" del mercat espanyol, on s'han marcat un rècord de visites (84 milions de turistes) i de despesa (un 24% més que en 2022). "Hem crescut en turistes respecte de 2023, però ens interessa més la rendibilitat" ha dit Montes, que ha avançat que Turisme ha registrat un 16% més de vendes i un creixement del 24% en els preus el 2024, com a avançament de l'informe anual que presentarà pròximament.