Les obres al corredor mediterrani augmentaran el temps de viatge entre València i Alacant al setembre
L'ús temporal del traçat d'ample ibèric en via única incrementa la durada del trajecte entre 10 i 25 minuts
Les obres al corredor mediterrani obligaran a augmentar la durada del trajecte entre València i Alacant. A partir del 9 de setembre l'ús temporal del traçat d'ample ibèric en via única farà que el viatge entre les dues ciutats tarde entre 10 i 25 minuts més, mentre s'adapta el traçat que s'usa actualment en doble via a l'ample internacional, segons ha informat aquest dimecres Adif.
Les obres permetran unir el sud-est ibèric amb el nord-est i Europa en alta velocitat a través del corredor mediterrani. Mentre s'adapta en doble via actual a l'ample internacional, tot el trànsit l'haurà d'absorbir un traçat de via única en ample ibèric.
La connexió dels enllaços a l'estació de Xàtiva i al nus de La Encina requereix actuacions que impedeixen el trànsit ferroviari. Per aquest motiu no hi haurà trens entre les 00:00 hores i les 11:30 hores del 9 de setembre. Quan finalitzen aquests treballs, es donarà de baixa l'actual traçat de via doble entre Xàtiva i La Encina i es passarà a circular pel nou traçat en via única.
Renfe ha modificat els horaris dels trens de llarga distància del corredor mediterrani, els Euromed i Intercity, així com els de mitjana distància que circulen entre València i Alacant. Els servies d'Euromed i Intercity veuran incrementada la durada entre 10 i 25 minuts.
Pel que fa als mitjana distància, així com els trens de la línia València-Albacete i València - Alcázar de San Juan, incrementarà el temps de viatge en una mitjana de 20 minuts. A més, aquests trens no faran parada a Moixent de forma temporal.
La circulació en via única comporta també la reestructuració de la línia C-2 de rodalia. El tram entre les estacions de Xàtiva-l'Alcúdia i la de Crespins-Moixent es completarà amb un servei d'autobusos.
Obres
Una vegada finalitzada la primera fase de les obres, arranca la segona fase a la línia Madrid-Albacete-València - Estació del Nord. La finalitat és connectar València, Alacant i Castelló amb Europa a través de l'alta velocitat.
Adif ha fet una inversió de 505 milions d'euros en una nova plataforma de 46 quilòmetres. Com a principals estructures, destaquen dos túnels, set viaductes, dos passos superiors i tres passos inferiors, a més d'obres de drenatge transversal.
Amb la posada en marxa de la primera fase, s'abordarà l'adaptació a alta velocitat del traçat ferroviari en via doble per a la connexió en ample estàndard de València, Alacant i Castelló. Així, s'aconseguirà la interoperabilitat del corredor mediterrani per a acollir circulacions d'alta velocitat i mercaderies amb destinació a Europa. La inversió en aquesta operació supera els 245 milions d'euros.
Les actuacions contemplen la renovació completa de la infraestructura de la via i el canvi d'ample ibèric a l'ample estàndard, substituint tot el material de la via. Pel que fa a l'electrificació, es canviarà la tensió a la de les línies d'alta velocitat.
En ambdós extrems del traçat, la plataforma es connectarà amb els trams contigus per a assegurar la continuïtat de l'ample estàndard al corredor. Al costat sud, la connexió amb la línia d'alta velocitat Albacete-Alacant i al costat nord, s'enllaçarà en 650 metres amb les vies a l'estació de Xàtiva, des d'on es connectarà la plataforma ja construïda fins a la connexió amb la línia Madrid-València.