Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR (reemissió)

Les obres del corredor mediterrani s'acceleraran aquest estiu

Els treballs començaran el 26 de juny i se centraran en tres actuacions: el túnel del Cabanyal i les estacions de Borriana i Massalfassar

Obres del corredor mediterrani aquest estiu / À Punt NTC

L'execució del corredor mediterrani, que unirà per tren l'arc mediterrani des d'Algesires fins a França, xafarà l'accelerador aquest estiu. En els pròxims dies començaran les obres del túnel del Cabanyal i de l'estació de Borriana, i s'acceleraran les de l'estació de Massalfassar, que ja estan en marxa.

Els treballs començaran el 26 de juny i es faran en horari nocturn i en cap de setmana perquè els usuaris puguen continuar viatjant amb normalitat, segons ha explicat Josep Vicent Boira, comissionat del govern per al desenvolupament del corredor mediterrani, que ha qualificat les obres de "fonamentals".

Les obres del túnel del Cabanyal consistiran en la instal·lació d'una catenària rígida i acabaran al setembre. A l'estació de Borriana les actuacions per adaptar la via a l'ample mixt acabaran al desembre i a l'estació de Massalfassar al setembre.

A conseqüència dels treballs, "les afeccions seran mínimes", segons Boira, i el trajecte d'alta velocitat entre Madrid i Castelló durarà uns 15 minuts més a l'agost. A més, els trens de rodalia de la línia C6 avançaran l'horari d'estiu tres setmanes i el nombre de trens es reduirà de 79 a 53.

Les obres es faran en horari nocturn i en cap de setmana / À Punt NTC

Pro-AVE qualifica de "desídia" la gestió del desenvolupament del corredor

El president de la Fundació Pro-AVE i vicepresident de Ferrmed, Federico Félix, va assegurar la setmana passada que la gestió del desenvolupament del corredor mediterrani s'està duent a terme amb "desídia" i la Comunitat Valenciana encara està lluny de tindre connectades en alta velocitat les seues tres capitals de província.

Aquesta connexió és "una fita estratègica" per a vertebrar "eficaçment i competitivament" la Comunitat Valenciana, però el Ministeri de Transport "s'ha sentit incapaç de resoldre, almenys en els últims cinc anys, uns escassos quilòmetres en el nus de La Encina que sembla que presenten problemes logístics", ha lamentat.

El corredor mediterrani "continua dormint el somni dels justos quasi quinze anys" i posposant dates en l'execució sistemàtica de la doble plataforma d'ample internacional per al trànsit de mercaderies i passatgers entre Tarragona i Algesires, la qual cosa, per a Félix, a més de ser un acte de "discriminació territorial" del Govern d'Espanya, suposa oblidar-se de la transcendència econòmica de l'arc mediterrani espanyol.

També et pot interessar