La pandèmia fa aflorar un 'boom' per la jardineria domèstica
Les vendes del sector s'han disparat un 30% en comparació amb els nivells previs a la Covid-19 i s'acosten als màxims històrics que es van registrar abans de la crisi de 2008
En la pandèmia, no tot és negatiu. La crisi sanitària ens ha fet passar més hores a casa i ha disparat les vendes de plantes i flors, segons l'Associació Valenciana d'Agricultors (AVA-Asaja) i l'Associació Professional de Flors, Plantes i Tecnologia Hortícola de la Comunitat Valenciana. Els dos col·lectius asseguren que les vendes de "productes verds" s'han disparat un 30% en comparació amb les dades prepandèmia i se situen ja prop dels màxims històrics que es van registrar abans de la crisi immobiliària de l'any 2008.
I la situació ha canviat enmig de la pandèmia. "Fa un any, en ple confinament domiciliari i amb el tancament de mercats internacionals, estàvem veient-nos obligats a destruir milers de plantes perquè es marcien. Ara, en canvi, no proveïm tota la demanda que existeix, tant en canals presencials com en línia", s'explica en el comunicat de les dues organitzacions professionals. De fet, davant la duresa de la primera part de la pandèmia, durant la passada tardor no es va plantar tanta flor com és habitual, i ara moltes empreses han venut tot el que tenien i estan replantant nou material vegetal per a fer front a la demanda.
La demana afecta totes les espècies vegetals però especialment les d'interior. I l'edat mitjana dels clients ha baixat entre 10 i 15 anys. Les empreses del sector, ara, demanen que no siga una moda passatgera. “Si finalment Espanya s'incorpora a aquest comportament saludable de mantindre una presència habitual de plantes en l'àmbit domèstic, eixirà guanyant tant la societat com un sector tan dinàmic i important per a l'economia valenciana”, conclouen.