La patronal de la construcció: “Falten 30.000 professionals per a les tasques de la dana i alçar vivenda nova”
El president de Fevec confia en la formació que impartiran la Fundació Laboral de la Construcció i el Labora per a incorporar nova mà d’obra al sector
El sector de la construcció està àvid de personal. La patronal estima que falten 30.000 treballadors per a les obres que s’han d’escometre després de la dana i també per a alçar tota la vivenda nova que es necessita impulsar. Així ho ha manifestat Francisco Zamora, president de la Federació Valenciana d’Empresaris de la Construcció (Fevec) i de la Fundació Laboral de la Construcció, en Les notícies del matí.
Segons el representant de la patronal, el sector, en què ja faltava personal abans de les riuades, ara requereix encara més mà d’obra perquè té més projectes al davant. D’una banda, caldrà fer tota l’obra pública, a través de licitacions de les administracions, d’altra reconstruir empreses i indústries que ha arrasat l’aigua i, en tercer lloc intervindre en les cases particulars danyades per l’aigua.
A estes necessitats, segons ha explicat Zamora, cal afegir la d'impulsar promocions de vivendes, perquè no n'hi ha prou per a cobrir la demanda. Uns projectes que el sector, que pateix falta de personal en els últims anys, no pot afrontar sense mà d’obra addicional.
En este sentit, per a incorporar més mà d’obra, Labora, l’entitat que depén de la Conselleria d’Educació i Ocupació, llançarà cursos per a formar gent sense coneixements en el sector de la construcció orientats a les tasques que cal fer després de la riuada. Paral·lelament, la Fundació Laboral de la Construcció ja ofereix una formació de vint hores de prevenció dels riscos laborals en el sector. La intenció és dels dos ens és formar nous treballadors per al sector.
“Ens falta gent jove”, remarcava Zamora en Les notícies del matí. La incorporació de les dones a un sector tradicionalment masculí és una altra de les alteratives en què confia el sector per a trobar mà d’obra. Segons manifestava el president de la patronal, es tracta d’un treball que no és tan dur com anys arrere, la qual cosa fa que estiga a l’abast de les dones també. "En els cursos de formació tenim xiques", admetia, i remarcava que el sector té cabuda per a moltes més.
De fet, ja es nota la incorporació femenina en els últims anys, encara que molt a poc a poc: “Fa dos anys teníem un 9% de dones, ara un 11,5%”, apuntava Francisco Zamora.
Segons ha detallat el representant de la patronal, els cursos del Labora començaran a impartir-se el mes que ve. La Fundació Laboral de la Construcció ja imparteix la formació en prevenció de riscos laborals, que té, fins i tot, més demanda que l'oferta disponible. D’esta manera, d'ací a uns mesos podria haver-hi una borsa de mà d’obra disponible, tant per a les tasques de reconstrucció, com per a la construcció de noves vivendes.