La patronal del metall promou la contractació i visibilització de les dones en el sector

Femeval busca que les futures generacions de xiquetes vegen en el metall una opció d'eixida laboral de futur

Una de les imatges en campanya de Nosaltres som dones del metal
Una de les imatges de la campanya "Nosaltres som dones de metall" / Femeval

Davant de la celebració del 8M, Dia Internacional de la Dona, la Federació Empresarial Metal·lúrgica Valenciana (Femeval) ha llançat la campanya "Nosaltres som dones de metall", amb l'objectiu d'animar les seues empreses a demostrar que es poden visibilitzar les professionals que treballen en el sector i també fomentar la contractació de dones en àrees on tal vegada no tenen una gran presència. Globalment, la presència de treballadores en moltes seccions frega el 13%.

Femeval ha fet una crida a les empreses perquè se sumen al moviment Dones de Metall mitjançant l'enviament de fotos amb el cartell de campanya, així com vídeos testimonials "que mostren el compromís amb la inserció de l'enfocament de gènere en aquest sector".

Segons ha informat la federació en un comunicat, la resposta és "molt satisfactòria i ja són nombroses les empreses que estan mostrant la seua implicació". Entre altres, Factor, Mecanizados, Dymsa Ingeniería, FM Grupo Tecnológico, Coinfer, Mecanizados SA, Industrias Saludes, BMP Ibérica Fastdoor, Ifyter, Raorsa, Zummo i Taller Ventas Buñol.

El president de Femeval, Vicente Lafuente, ha destacat que les dones en aquest sector "no sols són fonamentals, sinó que han de ser reconegudes com a part essencial i habitual". Lafuente ha recordat que la realitat per a les treballadores és que "han de demostrar a cada moment que poden, que saben fer-ho i que, a més, ho fan bé". Per això, ha assegurat "la nostra obstinació a aconseguir que les dones de metall no siguen l'excepció, sinó la normalitat".

Per a l'entitat, l'objectiu és que les treballadores "es convertisquen en referents socials, empresarials i models que s'han de seguir, perquè les futures generacions vegen en el metall una opció d'eixida laboral de futur, en el qual la distinció de sexes no té cabuda, perquè el sector no pot permetre's el luxe de perdre el 50% del talent".

També et pot interessar

stats