El personal de l'112 es concentrarà al Palau de la Generalitat per a exigir la gestió pública del servei
A la protesta, que serà l'11 de febrer coincidint amb el Dia Europeu de l’112, també s'hi sumaran els serveis d'emergències d'altres comunitats autònomes com Múrcia, Andalusia, Castella i Lleó, Catalunya, Illes Balears, Galícia, País Basc, Cantàbria, Castella-la Manxa i Astúries
Els treballadors Centre Coordinació d'Emergències 112 de la Comunitat Valenciana es concentraran davant del Palau de la Generalitat dimarts que ve, 11 de febrer, coincidint amb el Dia Europeu de l'112, per a exigir "condicions de treball dignes" i denunciar la privatització del servei d'emergències.
En reconeixement als companys i companyes que van treballar durant la dana, l’112 Comunitat Valenciana ha convocat una mobilització estatal sense precedents, en què també participarà el personal d'altres comunitats autonòmiques com l'112 Regió de Múrcia, 112 Andalusia, 112 Castella i Lleó, 112 Catalunya, 112 Illes Balears, 112 Galícia, 112 Euskadi, 112 Cantàbria, 112 Castella-la Manxa i 112 Astúries.
De manera conjunta volen denunciar la "realitat diària de les seues condicions laborals, regulades per un conveni que res té a veure amb les emergències i els professionals de les quals freguen el salari mínim".
Segons han informat el sindicat CCOO PV en un comunicat, l'objectiu és donar visibilitat a la "primera baula" en la cadena de les emergències i posar de manifest la "realitat d'un servei que no veu recompensat l'esforç diari del personal que es troba a l'altre costat del telèfon".
Denuncien que el servei d'Emergències "s'acull a un conveni que no el representa", el de telemàrqueting, i està operatiu 24 hores al dia, set dies a la setmana i 365 dies a l'any. "Un servei que, en els últims temps, ha hagut de viure situacions sobrevingudes i de gran impacte com són la covid, l'incendi de Campanar o la dana del 29 d'octubre", adverteixen.
Són, asseguren, un "nodrit grup de persones que, dia rere dia, se sotmet a l'estrés d'atendre emergències sanitàries, de seguretat ciutadana, incendis, accidents o qualsevol altra situació crítica, amb la professionalitat més gran, el millor criteri i en el menor temps possible de gestió, la qual cosa sens dubte crea més pressió als que treballen en el telèfon d'emergències 112".
"No és una qüestió de buscar un reconeixement, sinó de fer arribar a la ciutadania la realitat d'un servei que, malgrat el que la majoria puga pensar, no és públic, està regit per un conveni que res té a veure amb les emergències i els professionals de les quals freguen el salari mínim", expliquen.