Així és la planta de Ford a Saarlouis
La preocupació a la ciutat alemanya també és màxima perquè des que Ford va arribar en 1970, és el motor de l'economia regional
La preocupació a Saarlouis també és màxima. Des que Ford va arribar en 1970, és el motor de l'economia regional i demanen garanties de futur.
La partida es juga entre la planta alemanya de Saarlouis i la valenciana d'Almussafes. Saber qui guanyarà és complicat perquè se semblen molt. Una plantilla de 6.500 persones a Ford Almussafes i 7.000 a Saarlouis. 25.000 treballadors en les més de 100 empreses auxiliars valencianes i 42.000 en les 200 alemanyes. I un impacte en el PIB industrial del 13% ací, el 50% a l'Alemanya.
Entre els avantatges que podrien fer decantar-se a la multinacional per Almussafes destaquen els costos laborals. Un treballador de Saarlouis cobra un 33% més que un d'Almussafes i té dotze dies més de vacances a l'any. A favor de Saarlouis juga la seua ubicació estratègica al centre d'Europa i la construcció d'una gigafactoria de bateries elèctriques.
La incertesa pot allargar-se, també el temps de negociació, perquè la decisió final de Ford probablement no es farà pública fins al mes de juny.