El pont del Nou d'Octubre, més muntanya que platja
Mentre que a l'interior de Castelló les reserves freguen el 100%, les destinacions turístiques de la costa com Benidorm es queden en el 50%.
Els valencians estan a les portes de quatre dies de festa i aquest divendres comença un atípic pont del Nou d'Octubre i del Pilar que enguany, a causa de la pandèmia, mostra dues realitats ben diferenciades pel que fa a les previsions d'ocupació. Mentre que la cara positiva està en el turisme rural i en destinacions com l'interior de Castelló les reserves freguen el 100%, el revers de la moneda està en el turisme de sol i platja, on destinacions turístiques consolidades de la costa, com Benidorm, es queden en el 50%.
El turisme rural es posiciona com a gran preferència per a molts viatgers en temps de coronavirus i així ho diuen les diferents plataformes de reserva. Segons dades del portal Escapadarural.com, l'ocupació rural en el pont a la Comunitat Valenciana arriba al 76%, la més alta del país. Per províncies, Castelló (83%) i València (71%) se situen en segona i tercera posició del rànquing nacional, després de Terol (85%). El territori valencià també lidera l'ocupació nacional de les cases rurals amb un percentatge del 81,86%, segons les dades de la web d'allotjaments rurals Tuscasasrurales.com. Per províncies destaca Castelló, (84,78%), seguida de València (80,55%) i Alacant (78,07%).
La pandèmia afavoreix aquest pont els municipis turístics d'interior. La central de reserves Cases de Morella té complets tots els allotjaments del terme municipal i les pedanies. El mateix passa a Culla, que presenta una ocupació del 100% i té previst passar de les quatre visites guiades habituals a nou. Culla, cinqué poble valencià en sumar-se a la xarxa dels més bonics d'Espanya, invita els visitants a gaudir de carrers i racons que conserven a la perfecció l'atmosfera de temps remots en una destinació segura. Silvia Fabregat, informadora de l'Oficina de Turisme de Culla, ha indicat a À Punt que el fet de no tindre contagis unit a la distinció de poble bonic “anima els visitants”.
Descens de reserves a la costa per la situació d'incertesa
La situació d'incertesa d'algunes comunitats ha provocat un descens important de les reserves respecte a altres anys, especialment a la costa. Aquest descens ve provocat per la por de viatjar a les províncies amb un nombre major de casos de Covid-19, el desconeixement de les normes de reunió en altres comunitats i la impossibilitat de viatjar d'una gran part de viatgers a causa del confinament a les seues ciutats d'origen. L'impacte de les mesures com el confinament de Madrid s'ha vist reflectit en el pont que tradicionalment fa que molts madrilenys arriben especialment als apartaments i hotels de les zones de platja.
Un exemple n’és Benidorm, principal destinació turística de costa de la Comunitat Valenciana. Amb només un 25% de la planta hotelera en funcionament, el sector vol salvar els mobles i espera millorar les xifres amb les reserves d'última hora, segons ha destacat a À Punt, Toni Mayor, president d'Hosbec, l'Associació Hotelera de la Comunitat Valenciana. Per ara, l'ocupació a la zona de Benidorm i la zona de costa d'Alacant és del 50%. També nota els efectes negatius del coronavirus el turisme de ciutat i València frega les pitjors xifres amb un 29% d'ocupació.
Una campanya convida els turistes nacionals a vindre durant el pont
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha animat la ciutadania “a triar la Comunitat Valenciana” per a passar aquests dies, i ha recalcat que “som una destinació que presenta diferents atributs i valors” per a atraure els ciutadans a descobrir i redescobrir el territori. Per aconseguir atraure visitants, Turisme ha posat en marxa amb motiu del pont una nova campanya de màrqueting en línia que mostra les diferents possibilitats de viatge i escapades segures amb totes les mesures sanitàries per la Covid-19.
Per això, i fins al 12 d'octubre, el portal de Turisme i les diferents xarxes socials està generant notícies, reportatges i continguts audiovisuals, que conviden els turistes nacionals que ens visiten i ens descobrisquen durant tot el pont. La campanya es duu a terme a través de diferents accions especials en Facebook, Instagram, Twitter i YouTube. A més, gràcies a aquestes, els interessats tindran la possibilitat de consultar tots els plans i les activitats que es poden realitzar en la Comunitat Valenciana al llarg de tots els dies festius.