El port de València dona 4 mesos a MSC per adaptar-se al projecte
L'APV lliurà tota la documentació del projecte el passat 31 de juliol i ara Ports de l'Estat ha de donar-li el visitplau.
L'Autoritat Portuària de València (APV) prorrogarà el termini per a la concessió de l'ampliació nord del port. Un any després de seleccionar l'oferta presentada pel grup MSC per a construir i explotar la futura terminal de contenidors, el consell d'administració de l'APV ha votat una resolució per a ajornar el termini d'atorgament de la concessió de la futura terminal. Ja és la tercera pròrroga, des que fa un any es va triar l'oferta de la naviliera MSC per a construir i explotar la futura terminal de contenidors.
El port no té encara el vistiplau de Ports de l'Estat per als canvis en l'avantprojecte constructiu de la terminal de contenidors d'MSC. L'APV lliurà a l'organisme estatal l'avantprojecte constructiu complet el 31 de juliol.
L'Autoritat Portuària de València (APV) prorrogarà el termini per a la concessió de l'ampliació nord del port. Un any després de seleccionar l'oferta presentada pel grup MSC per a construir i explotar la futura terminal de contenidors, el consell d'administració de l'APV ha votat una resolució per a ajornar el termini d'atorgament de la concessió de la futura terminal. Ja és la tercera pròrroga, des que fa un any es va triar l'oferta de la naviliera MSC per a construir i explotar la futura terminal de contenidors.
El port no té encara el vistiplau de Ports de l'Estat per als canvis en l'avantprojecte constructiu de la terminal de contenidors d'MSC. L'APV lliurà a l'organisme estatal l'avantprojecte constructiu complet el 31 de juliol.
El president de l'Autoritat Portuària, Aurelio Martínez, ha explicat que a conseqüència de les modificacions que s'han introduït en l'avantprojecte, TIL, la filial de la naviliera MSC, havia sol·licitat quatre mesos per a estudiar-les, "i els ho hem concedit hui".
No obstant això, tampoc podrà fer-ho ara, ja que no té encara el vistiplau de Ports de l'Estat per als canvis en l'avantprojecte constructiu de la terminal de contenidors d'MSC. L'APV lliurà a l'organisme estatal l'avantprojecte constructiu complet el passat 31 de juliol.
Cal recordar que l'APV va decidir fer modificacions importants en el projecte, que va rebre nombroses al·legacions: renunciar a la prolongació del dic d'abric principal de la nova dàrsena en 500 metres i també al dragatge marí de 350 hectàrees enfront del Saler per a augmentar el calat del canal d'accés al port. Ports de l'Estat ha de donar el vistiplau a aquestes modificacions i dictaminar si cal o no una nova declaració d'impacte ambiental.
Amb aquestes modificacions, el port de València buscava véncer l'oposició de diverses entitats i col·lectius a l'ampliació per l'impacte mediambiental de l'obra, com ara el mateix alcalde de la ciutat, Joan Ribó. Per contra, les organitzacions empresarials donen suport a esta ampliació perquè asseguren que tindrà un impacte econòmic de 600 milions d'euros i es crearan 6.000 llocs de treball. MSC invertiria en la nova terminal 1.021 milions d'euros entre 2020 i 2026.