El port de València para l'entrada de contenidors per a l'exportació per la vaga del transport

Assegura que, a mitjà o llarg termini, fins que es dispose de la nova terminal nord, és necessari adequar terrenys fora del port per a alleugerir les terminals

Els contenidors s'acumulen al Port de València

El port de València presenta un nivell de congestió "molt alt" a causa de la vaga de transport, ja que només estan treballant un 30% dels camions que habitualment operen en aquest recinte portuari, per la qual cosa l'Autoritat Portuària ha decidit "tallar" l'entrada dels contenidors d'exportació.

El subdirector general de l'Autoritat Portuària de València (APV), Néstor Martínez, diu el port està en una situació intermèdia, "amb un nivell de congestió molt alt i hem pres la mesura de contingència de tallar l'entrada de contenidors d'exportació fins que fem el buit suficient traient els contenidors d'importació, per a recuperar la normalitat".

Aquesta normalitat no s'aconseguirà fins que no es recupere entre el 80% i el 90% de l'activitat dels transportistes, que possibilite "fer buit en les terminals, ja que si es continua col·locant-hi més contenidors dels que es trauen amb els camions ho tindrem difícil".

Martínez ha llançat un missatge de tranquil·litat i ha assegurat que "les mercaderies arribaran a la seua destinació encara que siga tard" i el port té "endolls suficients" per als productes peribles, que arriben en contenidors frigorífics, per la qual cosa ha garantit que "es mantindran en condicions perquè no es produïsca una pèrdua de la mercaderia".

La vaga de transport, que compleix quinze dies, "de moment està afectant en la mesura en què s'està produint una congestió important en el port perquè si no ixen contenidors s'hi van acumulant", ha reiterat. "Afortunadament, el mal temps ha fet que haguérem de tancar els ports perquè les condicions meteorològiques no donaven la seguretat per a les maniobres dels vaixells i això ha evitat que s'hagen descarregat els vaixells que estan esperant fora del port", ha indicat Martínez.

"Aquesta situació ha evitat un col·lapse que podia haver-se produït si les condicions ho hagueren permés", ha advertit. "En aquests moments estem en una situació intermèdia, amb un nivell de congestió molt alt", ha afegit, per la qual cosa l'Autoritat Portuària ha adoptat la mesura de contingència de tallar l'entrada de contenidors d'exportació fins a fer el buit suficient en les terminals, traient els contenidors d'importació.

Segons ha informat, al voltant de les 08:00 hores d'ahir es va reobrir el port i van començar a entrar vaixells que van començar a fer les operacions de càrrega i descàrrega cap a les 14:00 hores. Aquest matí hi havia dènou vaixells portacontenidors atracats en el port fent operacions de càrrega i descàrrega, i en l'ancoratge 21 vaixells més guarden cua a l'espera d'una atracada lliure.

El responsable portuari ha assenyalat finalment que, a mitjà o llarg termini, fins que es dispose de la nova terminal nord, és necessari adequar terrenys fora del port per al magatzem de contenidors i alleugerir les terminals, davant de situacions com la viscuda per aquesta vaga.

Fort impacte al sector de la ceràmica

El sector de la ceràmica està sent perjudicat per aquesta situació, que veu acumular-se centenars de palets a les fàbriques. "Ara mateix no estan rebent els contenidors necessaris per poder fer front a les comandes dels clients, i això genera molts problemes d'estoc", explica Mireia Llinares, cap de comerç exterior de la patronal Ascer. Les empreses ceràmiques estan facturant un 30% menys del que seria usual.

També et pot interessar

stats