PortCastelló impulsa l'ampliació del canal de drenatge a la dàrsena sud

Esta nova superfície quedarà habilitada per a la implantació de nous concessionaris, que hi podran fer les seues operacions logístiques i portuàries

Estat de les obres del bri de tancament al juliol de 2024 i simulació de farciment una vegada culmine l'obra
Estat de les obres el juliol del 2024 i simulació de farciment una vegada culmine / PortCastelló

L'Autoritat Portuària de Castelló ha adjudicat a l'UTE Construcciones y Desmontes Ribera Navarra SA – Ciomar SL l'obra de “Delimitació i farciment de l'ampliació del canal de drenatge de la dàrsena sud”, amb un import total de 355.766 euros i un termini d'execució de tres mesos.

L'actuació permetrà adaptar el canal de drenatge existent fins a la nova mota de tancament, de manera que permeta avançar en la nova configuració de la dàrsena sud.

L'obra consisteix en la canalització mitjançant un farciment del terreny comprés entre els dos brins actuals. Esta nova superfície quedarà habilitada per a la implantació de nous concessionaris, que hi podran fer les seues operacions logístiques i portuàries.

“Esta obra representa un pas més en l'estratègia de creixement ordenat i sostenible del port i ens permet consolidar la dàrsena sud com a nova zona d'expansió per a la instal·lació de noves empreses”, ha assenyalat Rubén Ibáñez, president de l'Autoritat Portuària de Castelló.

Cal recordar que recentment es van recepcionar les obres de la mota de tancament, després de completar-se al 100% esta infraestructura el passat 25 de febrer, i només falta l'obra que ara s'adjudica, així com la protecció de l'escullera. “Amb això hem culminat en temps rècord una de les nostres infraestructures estratègiques clau per a l'expansió del port”, ha explicat Rubén Ibáñez.

També et pot interessar

stats