El president del Propeller veu "imminent" l'aprovació de l'ampliació nord del port de València
Alfredo Soler, president del lobby logístic de València, ha explicat que l'evolució del sector són "vaixells cada volta més grans" i, "necessitem majors infraestructures i una previsió de cara al futur"
El president de Propeller Valencia, l'associació de directius i empresaris logístics, Alfredo Soler, s'ha mostrat optimista de "l'aprovació imminent" de l'ampliació nord del port de València. "Som molt optimistes i crec que està ja a punt de confirmar-se el vistiplau del Consell de Ministres", ha ressaltat en Les notícies del matí.
"El que estem sentint a un nivell alt i tots els rumors que venen són d'una aprovació immediata. No se sap res, però podria ser demà en el Consell de Ministres", continua. Segons ha explicat Soler, la setmana passada els detalls que quedaven ja van ser rematats per l'Autoritat Portuària de València.
Soler ha assenyalat que el transport marítim per al comerç internacional és la manera de transport "menys contaminant del món", gràcies a l'economia d'escala. El president del lobby logístic ha explicat que l'evolució del sector són "vaixells cada volta més grans" i, per tant, "necessitem majors infraestructures i recursos".
L'evolució del sector són vaixells cada volta més grans i, per tant, necessitem majors infraestructures i recursos.
És per això, que considera "molt important tindre capacitat de creixement" per a acollir els grans vaixells que porten més de 24.000 contenidors en cada viatge i "tindre una previsió de cara al futur".
El primer benefici "més immediat serà la generació de llocs de treball", ja que una obra pública com aquesta necessitarà molta contractació en la construcció, ha apuntat.
"Tindre una gran connectivitat"
Posteriorment, afavorirà que el port de València tinga "una gran connectivitat", cosa que repercuteix directament en la indústria local, com el taulell, principal client del port, que ha de produir i exportar a l'exterior.
"Si a l'hora d'exportar, va directe al destí final sense escales, serem més competitius que països competidors nostres que són veïns i que produeixen el mateix que nosaltres", afirma. I el mateix passa a l'hora d'importar matèria primera per a produir.
Sobre els efectes mediambientals de l'ampliació del port, Alfredo Soler ha indicat que "hi ha una DIA [declaració d'impacte ambiental] que és vigent, que és legal i que no aporta més perjuí a la costa i les platges". Així i tot, ha afegit que hi ha unes mesures aprovades i l'Autoritat Portuària de València ha de fer aportacions d'arena a les platges que tenen regressió.
Segona reunió empresarial de l'eix Madrid - Comunitat Valenciana
D'altra banda, aquest dimarts a Madrid se celebrarà la segona cimera empresarial de l'eix Comunitat Valenciana - Madrid que organitza la Fundació Conexus i a la qual assistiran l'empresariat i el president de la Generalitat i la de la Comunitat de Madrid i en la qual també participa Propeller.
Alfredo Soler ha explicat que en aquesta trobada es farà la presentació pública de tot els que s'ha treballat en reunions prèvies.
Per al president de Propeller és "molt interessant potenciar les connexions i avantatges entre dues comunitats que tenen molt a dir entre elles i tot el que siguen propostes de millorar les relacions són benvingudes i no tenen color polític".