Directes
Ara en la televisió
GRADA 20:30
Ara en la ràdio
CADENA DE VALOR (reemissió)

El proveïdor de seients de la Ford Transit tanca a Almussafes i pacta un ERO per a 159 persones

Lear, una de les primeres empreses instal·lades al parc industrial que alberga la factoria automobilística, pagarà a la plantilla despatxada una indemnització de 45 dies per any treballat

Vista aèria de la factoria de Ford Almussafes / Novikov Aleksey (Shutterstock)

Lear, proveïdora de Ford Almussafes, para l'activitat després de quasi trenta anys subministrant seients per a la furgoneta Ford Transit que es fabricava en la planta valenciana, per la "incertesa" que suposa la transició al vehicle elèctric i els "nous models a futur". La direcció de la companyia ha pactat amb el comité d'empresa un expedient de regulació d'ocupació (ERO) que comportarà el despatxament de 159 persones. La decisió s'ha pres coincidint amb la finalització de la producció de la Transit en la factoria valenciana, prevista per a finals d'any segons el calendari de la multinacional automobilística. La mítica furgoneta ja no es fabricarà més a Almussafes.

La cúpula de Lear ha anunciat aquest dilluns la decisió a tota la plantilla, segons ha explicat el sindicat UGT en un comunicat. L'acord pactat per a l'ERO contempla una indemnització de 45 dies per any de servei, amb un màxim de 42 mensualitats i una gratificació de 7.500 euros. També inclou una prima de fidelitat de 5.000 euros i de 2.500 euros per al personal que va ingressar en la companyia en els anys 1994 i 1995, respectivament.

Les primeres eixides de l'empresa es produiran el mes de gener de 2024. A l'abril s'escometrà el despatxament de més volum de treballadors i només quedarà a Lear "un nombre molt reduït" de personal per a desenvolupar treballs logístics i mecànics que durant els mesos següents també finalitzaran les seues funcions, segons ha precisat el sindicat.

"Encara que ha sigut un acord molt complex i complicat, el comité d'empresa format per deu delegats d'UGT i tres delegats de CCOO ha treballat intensament i de forma compenetrada per a aconseguir l'acord més just possible", ha assegurat l'organització sindical.

UGT posa el focus en el fet que "159 famílies saben que en 2024 perdran els llocs de treball". Alhora, ha valorat "la predisposició de la companyia i la professionalitat de la plantilla", que han fet possible l'entesa "sense conflictivitat". Aquest ERO posa fi a una de les primeres empreses que es va instal·lar al parc industrial Joan Carles I d'Almussafes, que alberga la factoria automobilística, han afegit des d'UGT.

la Ribera Baixa

També et pot interessar