Qui és qui en la vaga del transport?
La plataforma que convoca la vaga està composta per autònoms, xicotetes i mitjanes empreses, mentre el comité que negocia amb el govern espanyol, que no ha parat, representa les grans federacions
Es compleixen nou dies de la vaga del transport a tot Espanya. I en passar els dies l'impacte és més general, tot i que actualment a la Comunitat Valenciana encara no hi ha problemes de subministrament. La vaga, a més, ha guanyat adhesions en les últimes hores. Qui és qui en aquesta protesta?
La vaga va ser convocada amb caràcter indefinit a partir del dilluns 14 de març per la minoritària Plataforma en Defensa del Sector del Transport de Mercaderies per Carretera Nacional i Internacional en protesta pels alts preus del combustible i no la secunden les associacions majoritàries. La plataforma no té representació en l'òrgan de diàleg del sector amb l'administració (el Comité Nacional del Transport per Carretera). A més, no considera aquest comité un "interlocutor vàlid" en la vaga. També critiquen que el govern espanyol no s'haja reunit amb ells i reivindiquen la representació de la base del sector, les pimes i conductors autònoms que sumen el 85% dels vehicles.
La plataforma està composta per autònoms, xicotetes i mitjanes empreses. A l'altra banda està el Comité Nacional del Transport per Carretera, els interlocutors de l'executiu, i que representen les grans federacions del transport. I a la vaga es van sumar aquest dilluns associacions majoritàries com Fenadismer, Fetransa o Fecotrans per la falta de concreció del govern espanyol. En Fenadismer està la valenciana Asovaltra, amb 600 socis.
Per contra, la Federació Valenciana d'Empresaris del Transport (FVET), majoritària a la província de València amb mil empreses, és membre del Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC) i, per tant, està al marge de la vaga.