La recuperació de les ITV ha abaratit més d'un 20% les tarifes valencianes
Només Extremadura ha abaixat més els preus en el sistema autonòmic per la bonificació del 50% que ha aplicat a les estacions, segons un informe de Facua
Les ITV valencianes no estan entre les més barates d'Espanya, però han experimentat de les rebaixes més grans des de la reversió del servei, després de dècades externalitzat. Segons un informe de l'associació de consumidors Facua, la quota de revisió dels vehicles de motor de gasolina, que es paga a 37,29 € de mitjana, s'ha abaratit un 23,2% i la de dièsel (51,97 €) ho ha fet un 17,8%, una reducció global d'un 20,5% que no s'ha estés a les motocicletes. Només Extremadura, amb un model mixt d'estacions públiques i privades, ha experimentat una rebaixa major, per les bonificacions de vora el 50% que el govern autonòmic ha aprovat.
L'organització de consumidors recorda que en les estacions públiques no es cobra l'IVA, per tractar-se d'una taxa i no un pagament.
Les ITV de Madrid, les més cares del sistema
En l'extrem contrari, Facua situa la Comunitat de Madrid, on el règim de les estacions està privatitzat al complet. A l'autonomia que gestiona Isabel Díaz Ayuso es paguen les tarifes més cares (51,44 € de gasolina, 65,5 € de gasoil, 46,5 € les motocicletes) i l'any passat tornaren a pujar (un 3,8%, un 3,4% i un 8,1% respectivament).
No obstant això, la pujada més gran es va donar en la tarifa de l'estació pública d'Alcantarilla, a Múrcia (+18,7%) per als turismes de gasolina, seguida per les de La Rioja (+14,2%) i les privades de Múrcia (+11,8%).
Euskadi i Cantàbria són les autonomies que més s'acosten als preus madrilenys, en el global d'un sistema molt heterogeni, que combina fórmules públiques amb privades i mixtes, el qual evidència grans diferències autonòmiques respecte del preu de mitjana estatal, un 39,2%. La quota de revisió de motocicletes experimenta la divergència més gran, amb diferències de preus que, segons Facua, arriben al 355,4%.