Renfe començarà a operar al gener a Itàlia amb la compra del 33% d'Arenaways
El primer projecte serà la reobertura i operació d'un servei regional de viatgers al Piemont a partir del mes de gener
Renfe amplia les seues operacions a un nou mercat, Itàlia, i avança en l'estratègia de convertir-se en una empresa global. La companyia pública espanyola començarà a operar a Itàlia després d'haver adquirit a través de la seua divisió internacional un 33% de l'empresa privada Longitude Holding, que opera amb la marca Arenaways. El primer projecte serà la reobertura i posada en marxa d'un servei regional de viatgers al Piemont a partir del mes de gener, assenyala la companyia en un comunicat.
Longitude Holding ha fet pública esta ampliació de la seua estructura societària en què amb Renfe Projectes Internacionals també participa, amb un altre 33% per cent, la companyia espanyola Serena Industrial Partners, gestora d'inversions independent dedicada a projectes d'infraestructura essencial i mobilitat.
El nou hòlding començarà a operar de manera imminent. L'Agència de Mobilitat del Piemont ha encomanat a Longitude la gestió durant els pròxims deu anys del servei de viatgers en dues rutes regionals. Una és la ruta que connecta les localitats de Cuneo, Saluzzo i Savigliano, i l'altra la que uneix Ceva i Ormea (prop de la frontera amb França) per valor de 54 milions d'euros.
El servei en la primera de les rutes començarà el mes vinent de gener i tindrà parada en set estacions al llarg del trajecte entre Cuneo i Savigliano. Disposarà de fins a 28 trens per dia i 5.840 trens a l'any.
Renfe a França
Fins al moment, Renfe ha iniciat operacions en solitari a França, on competeix amb els seus trens AVE en serveis directes d'alta velocitat entre Barcelona i Lió i també entre Madrid i Marsella. L'objectiu a curt termini de Renfe és convertir-se en operador de referència en el mercat ferroviari francés, obtindre el Certificat de Seguretat que li permeta estendre les seues operacions AVE a altres corredors com el Lió-París, oferir noves connexions internacionals i ser a França també prestador de serveis públics.
La República Txeca, Eslovàquia i Polònia
L'empresa pública espanyola també s'ha posicionat a Centre Europa. El 2021, Renfe va dur a terme l'operació d'adquisició del 50% de l'operador Leo Express després de l'ampliació de capital social de la companyia txeca.
L'entrada en el capital de Leo Express constitueix una oportunitat estratègica per a Renfe, ja que li permet tindre presència en tres països europeus (República Txeca, Eslovàquia i Polònia) on Leo Express opera, i disposar dels recursos i llicències per a accedir al mercat alemany.
Rail Baltica
El consorci integrat per Renfe, l'empresa espanyola d'enginyeria Ineco i l'alemanya DB Engineering & Consulting, s'ha adjudicat el contracte per a prestar serveis com a "operador ombra" del projecte d'alta velocitat Rail Baltica, en benefici de Letònia i Estònia.
Rail Baltica és un dels majors projectes d'infraestructura d'alta velocitat en desenvolupament a Europa i el més gran dels països bàltics, cofinançat per la Unió Europea. Unirà les tres capitals bàltiques, Vilnius, Tallín i Riga, per alta velocitat.
L'Aràbia Saudí
El desenvolupament de l'alta velocitat a l'Aràbia Saudí. Renfe és el soci principal en el consorci hispanosaudita Al Shoula, on dotze empreses espanyoles i dos saudís han dissenyat i construït la primera línia d'alta velocitat de l'Orient Pròxim d'estes característiques i també s'ocupa d'operar-la i del manteniment integral des del 2018 amb unes xifres d'utilització actuals rècord en la sèrie històrica.
Haramain podria traduir-se com "els dos llocs sagrats", en referència a Al-Màsjid al-Haram (la mesquita sagrada) de la Meca i Màsjid al-Nabawi (la mesquita del Profeta) de Medina, ja que la línia uneix estes dues ciutats, destinació de les pelegrinacions islàmiques.
Els Estats Units
Renfe és soci estratègic de l'empresa Texas Central, al costat de la qual desenvolupa el projecte Bullet Train, que connectarà els 386 quilòmetres que separen les ciutats de Houston i Dallas/Fort Worth en menys de noranta minuts. Renfe participa com a soci en este projecte a llarg termini en les etapes de desenvolupament, disseny i construcció i en l'operativa comercial.
Tren Maia a Mèxic
Renfe actua com a operador ombra a la península del Yucatán, a Mèxic. I en consorci amb Ineco i DB Engineering & Consulting, donarà servei durant tres anys al desenvolupament del Tren Maia a Mèxic. Donarà suport durant la construcció i serà responsable de definir els requisits per a operar-lo i del manteniment.