Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

Les retallades de Ford a Europa no afectaran la planta d'Almussafes, que ja té el seu pla

L’empresa ha anunciat 4.000 nous acomiadaments per a finals del 2027 a Alemanya, el Regne Unit “i altres mercats europeus"

Planta de Ford a Almussafes

Carlos Faubel, president del comité d’empresa de Ford Almussafes, afirma que a la planta de la Ribera Baixa ja s’ha fet la reestructuració que s’havia de fer i ara necessiten l’activació del Mecanisme RED per a negociar la protecció de mil llocs de treball per a l’any que ve.

Així ha reaccionat a la decisió de l’equip directiu de Ford a Europa de retallar 4.000 llocs de treball més a tot Europa per a finals del 2027, “principalment a Alemanya, però també al Regne Unit i en els altres mercats europeus”, segons ha puntualitzat el vicepresident de Recursos Humans, Ford Europa i Mercats Internacionals, Peter Godsell. Una decisió que, en principi, no afectarà la planta valenciana, que ja té el seu pla.

Esta conclusió, que s’ha transmés primer al comité d’empresa de Ford Europa i després als mitjans de comunicació, s’ha pres a causa de “la feble demanda de vehicles electrificats i la falta d'una agenda política clara a Europa per a donar suport al canvi a la mobilitat elèctrica”.

Les mateixes raons han portat l’empresa a ajustar més encara el programa de producció dels nous models Ford Explorer i Capri, fet que es traduirà en dies laborables addicionals de reducció del temps a la planta de Colònia (Alemanya) en el primer trimestre del 2025. 

De cara a este moviment de Ford Europa, des del comité d’empresa de Ford Almussafes, Faubel, que pertany al sindicat majoritari UGT, afirma que a la planta valenciana s’ha dut a terme en quatre anys la reestructuració que havien de fer. Per això ara “necessiten i esperen” que el govern espanyol autoritze l’activació del Mecanisme RED de Flexibilitat i Estabilització de l'Ocupació per a les crisis, que el Ministeri de Treball va “descartar” al juny perquè implicaria tot el sector de l'automoció a Espanya.

Segons Faubel, eixe mecanisme els permetrà negociar amb l’empresa, de cara a l’any que ve, la protecció de mil llocs de treball, a l’espera de l’inici de la producció del nou vehicle assignat a Ford Europa, que ja se sap que serà un vehicle multienergia i es fabricarà a Almussafes.

"Un baló d'oxigen i un impuls per a la recuperació"

Des de la Generalitat, el secretari autonòmic d'Ocupació, Antonio Galvañ, ha destacat que a la planta valenciana només estarà afectada tangencialment en la reestructuració de la companyia, un fet que “suposa un baló d'oxigen i un impuls per a la recuperació de l'economia de la zona afectada per la riuada”. 

A més, considera que la decisió de la multinacional és una "clara aposta per la Comunitat Valenciana gràcies al pla de transició al nou vehicle multienergia que han acordat amb els sindicats” i assegura que Ford i el sector de l'automoció jugaran un paper fonamental en la reconstrucció dels sectors productius valencians afectats per les pluges torrencials del 29 d'octubre.

“Ara més que mai el suport del Consell al sector de l'automoció és clar i inequívoc", ha manifestat Galvañ, que ha assegurat que, en este context més que mai, "continuaran comptant amb el suport autonòmic”.

Així mateix, ha reclamat al govern espanyol que, tal com ha fet el Consell, "aposte per l'automoció a la Comunitat Valenciana en el pla d'ocupació que està dissenyant per a la reactivació i la reconstrucció de la zona afectada per la riuada".

la Ribera Baixa Ford

També et pot interessar