Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES NIT

La reunió de ministres de la UE prevista a València en l'Ecofin s'avança este dilluns a Brussel·les

S'ha avançat en vista de la "necessitat urgent" de prendre decisions ràpides sobre el finançament europeu

El ministre d'Economia, Carlos Cuerpo, amb homòlegs europeus / X: @carlos_cuerpo

El ministre d'Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, ha avançat la reunió informal de ministres, que estava prevista per al 13 de març a València per a llançar el Laboratori de Competitivitat Europea, a este dilluns de vesprada, prèvia a la reunió de l'Eurogrup a Brussel·les. Així ho ha comunicat la secretària d'Estat de Comunicació (SEC) en vista de la "necessitat urgent" de prendre decisions ràpides sobre el finançament europeu.

En el conclave, els ministres acordaran l'esquema de treball per a la primera iniciativa de la llista de projectes a llançar dins del laboratori: una etiqueta d'estalvi en l'àmbit de la UE per a fomentar la mobilització d'estalvis minoristes a la inversió, incloent-hi un marc temporal prospectiu per als pròxims passos.

En este context, el comunicat arreplega que els passos concrets per a integrar els mercats de capitals de la UE seran fonamentals per a dirigir milers de milions d'euros en finançament per a desenvolupar la indústria europea i reforçar la seua seguretat davant de les creixents amenaces externes.

El batejat com a Laboratori de Competitivitat és una eina innovadora que, segons assenyala l'executiu, accelerarà la integració en permetre que grups d'estats membres proven projectes en un entorn controlat amb la supervisió de la Comissió.

S'espera que els ministres facen costat a este nou mètode de treball per a la presa de decisions àgil i preparen una llista de projectes preliminars sota el laboratori. També es podrien incloure altres projectes com la creació d'un sistema de qualificació europeu per a petites i mitjanes empreses.

Unió Europea

També et pot interessar