La planta de Saarlouis aposta per reestructurar la logística i els materials per a assumir la fabricació dels elèctrics

Els sindicats de la planta alemanya que competeix amb la de la Ribera Baixa volen evitar la retallada salarial

Un treballador de Ford en l'interior de la planta alemanya de Saarlouis
Un treballador de Ford en l'interior de la planta alemanya de Saarlouis / À Punt NTC
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
03 de febrer 2022 - 07:17 Actualitzat: 03 de febrer 2022 - 10:02

La factoria de Ford a la població alemanya de Saarlouis, que competeix amb la de Ford Almussafes per a assumir la fabricació els nous models elèctrics de la multinacional el 2025, aposta per fer una reestructuració de la logística de la factoria i dels costos dels materials per a intentar que la trien per fabricar els elèctrics. Amb aquesta reorganització, la intenció dels sindicats alemanys és fer un front comú i evitar que els plans futurs de l'empresa impliquen una retallada salarial per a la plantilla.

Els detalls de l'acord a què va arribar la factoria d'Almussafes amb la direcció europea no han transcendit, però sí l'oferta llançada per la seua contrincant. Els sindicats alemanys reconeixen les fortaleses de la planta d'Almussafes i admeten que Saarlouis no té capacitat per si sola per a fer front als avantatges en matèria laboral que té la planta valenciana.

Davant d'aquesta competència, que consideren desigual, la plantilla alemanya opta per unir forces amb l'objectiu de "preservar i assegurar" els llocs de treball a llarg termini i, en aquest sentit, advoca per reorganitzar el procés de fabricació, així com de les matèries emprades en els vehicles elèctrics per a intentar seduir així a la direcció de Ford i que la planta de Saarlouis siga l'escollida per a fabricar els models elèctrics a partir del 2025.

Tot i que algunes informacions de mitjans espanyols apuntaven la intenció del comité d'empresa alemany de fer extensius els sacrificis a tota la plantilla de la Ford a Alemanya, integrada per vora 20.000 treballadors, fonts consultades per À Punt asseguren que l'oferiment principal dels treballadors no és la reducció salarial, encara que en última instància, aquest podrien veure's afectats en certa mesura si finalment prosperen les negociacions perquè els models elèctrics es fabriquen a Alemanya.

Davant d'aquesta tensió, els sindicats valencians opten pel silenci. La UGT, el sindicat majoritari, tem que la indefinició de la proposta alemanya puga donar peu a modificacions si es donen a conéixer els termes de l'acord a què han arribat per a Almussafes.

Els sindicats minoritaris d’Almussafes reclamen, per la seua banda, informació sobre les condicions del pacte amb la direcció europea.

També et pot interessar

stats