Seat busca solucions amb administracions per a veure si accepta les ajudes Perte
Wayne Griffiths s'ha mostrat "optimista" sobre la possibilitat de trobar solucions per a concretar la fàbrica de bateries que pretén construir el grup Volkswagen Seat a Sagunt
El president de Seat Cupra, Wayne Griffiths, ha dit que busquen solucions amb les administracions, tant l'espanyola com la valenciana, perquè el grup Volkswagen Seat decidisca si accepta l'assignació d'ajudes que van obtindre en la convocatòria del Perte del vehicle elèctric i connectat (VEC).
Griffiths ha manifestat que li hauria agradat dir que el grup Volkswagen ha acceptat la resolució del Perte, en la qual va obtindre unes ajudes de 397,4 milions d'euros en la primera convocatòria per als seus projectes, amb els quals preveu mobilitzar inversions per valor de 10.000 milions.
Ha assenyalat que dels quasi 3.000 milions d'euros de dotació per al Perte VEC només se'n gastarà un terç amb el que s'ha assignat en aquesta primera convocatòria: "molt lluny del potencial d'aquests fons per a la nostra indústria".
Griffiths, que ha manifestat que està "sorprés", ha afegit que, si es vol transformar la indústria d'automoció a Espanya, "cal fer reflexions, i ja".
Ha explicat que en el cas de Volkswagen-Seat el que s'ha adjudicat en el Perte només arriba a la meitat del que necessiten per a mobilitzar aquests 10.000 milions d'euros d'inversió, que inclouen la gigafactoria de Sagunt i les inversions a les plantes de Landaben (Navarra), i Martorell (Barcelona).
Per això, ha recalcat que cal buscar solucions, i que és optimista sobre el fet que es troben, i ha recordat que queden menys de deu dies per a acceptar la resolució d'ajudes del Perte.
Optimista amb la fàbrica de bateries de Volkswagen a Sagunt
Wayne Griffiths s'ha mostrat "optimista" sobre la possibilitat de trobar solucions per a concretar la fàbrica de bateries que pretén construir el grup Volkswagen a Sagunt.
El projecte encapçalat per Seat (Volkswagen) i en el qual col·laboren al voltant de 60 empreses, plantejava un projecte finançable de 1.037 milions d'euros, però en la resolució definitiva del Perte VEC el govern li va concedir ajudes per 397 milions d'euros, una quantitat que Griffiths ha titllat aquest dijous d'"insuficient".
Ha assegurat que el grup Volkswagen està "treballant" en la "cerca de solucions" per a aconseguir concretar la proposta. Sobre això, ha aprofundit en què per a Espanya és una "oportunitat" tindre aquesta fàbrica de bateries.
Puig confia que el govern complisca
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha garantit que "el govern està fent tot el possible" perquè la gigafactoria de bateries de Volkswagen al Parc Sagunt II siga una realitat. A més, ha obert la porta a augmentar l'aportació autonòmica amb els fons europeus.
"Estem absolutament concernits i treballant des del primer moment. Soc optimista perquè crec que tots tenim un objectiu comú: que la gigafactoria siga el motor de la transformació econòmica i industrial de la Comunitat Valenciana", ha manifestat.
Puig ha confiat que la multinacional prenga una decisió "en breu" i ha posat destacat que la Generalitat complirà tot els acords. Ha ressaltat la "relació magnífica" que comparteix amb el CEO de Seat i ha mostrat la seua voluntat d'augmentar l'aportació de la Generalitat dins del marc d'ajudes al projecte que està "absolutament vinculat" als fons europeus Next Generation EU.
"No hi ha un pla B"
El també president de l'Associació Nacional de Fabricants de Camions i Automòbils (Anfac) ha afirmat que les solucions han d'eixir, no sols per al seu grup, perquè per a Espanya i el món de l'automòbil, en aquest país "no hi ha un pla B", perquè si Espanya no puja ara al tren de l'electrificació, el perdrà. L'alternativa de continuar fent cotxes de combustible té data de caducitat.
D'altra banda, s'ha mostrat orgullós del llançament de la marca Cupra, que l'any que ve representarà més de la meitat de la facturació de Seat Cupra i ha manifestat que Seat, una marca amb 70 anys, ha de transformar-se si vol ser futur.
Espanya a la cua en mobilitat elèctrica a Europa
Ha afegit que si es vol que Espanya siga un centre logístic de mobilitat elèctrica, cal començar ja, perquè el país està a la cua d'Europa, cosa que considera una vergonya, perquè només un 10% dels cotxes venuts enguany són elèctrics.
Ha assenyalat que cal donar als compradors motius per a comprar vehicles elèctrics i ha afirmat que a Espanya els programes d'ajudes per a comprar-los són complicats.