El sector cosmètic viu una època daurada gràcies a les xarxes socials
Les veus expertes adverteixen que les pells massa joves poden reaccionar mal als productes
La indústria cosmètica, un sector en què la Comunitat Valenciana és puntera, ha duplicat la facturació en els últims deu anys. De fet, és la tercera autonomia de tot Espanya en nombre d'empreses d'aquest sector, i ja exporta el 9% del total d'aquests productes.
Les xarxes socials han jugat un paper molt important en el creixement del sector, ja que han fomentat un boom de la cura de la pell: ha fet que el consum d'aquests productes s'haja disparat, a més, en totes les edats.
L'etiqueta #skincare mou cada dia milions de publicacions en les xarxes socials, i aquesta tendència beneficia el sector de la perfumeria i la cosmètica fins a tal punt que les marques tenen molt clar que si no estan en les xarxes no existeixen, tal com diu la responsable de màrqueting de Sesderma, M. Carmen Vidal. “Vivim en un món digital, i la presència digital és imprescindible”, afirma.
El nivell d'influència és tal que el 2022 el sector va batre rècords de facturació, amb més de 3.000 milions només en productes per a la cura de la pell. Elena García, farmacèutica, explica que, des que van començar a especialitzar-se en aquest sector han augmentat molt les vendes de cosmètica.
El sector està creixent, i les expectatives són que continue creixent més els anys vinents, explica Vidal. Una de les raons és que cada vegada hi ha més productes i a preus més assequibles. En aquest sentit, la responsable de vendes de Perfumerías Laguna al local de l’avinguda del Port de València, Patrícia Ruiz, indica que els beneficia tindre molts dels productes que més es recomanen en les xarxes socials, sobretot quan els poden oferir en les versions més econòmiques.
Fruit de l'èxit dels cosmètics, aquests productes cada vegada arriben a gent més jove. Eva Álvarez, assessora mèdica de Sesderma, explica que cada vegada estan formulant més productes dirigits a aquests primers contactes amb la cosmètica i la cura de la pell, mentre que Patrícia Ruiz afirma que al seu comerç arriben xiquetes de deu anys “amb la pell estupenda i que no necessiten res” demanant cosmètics.
En aquest punt l'assessorament és clau, perquè la cura de la pell no és per a totes les edats. Elena García adverteix que la pell de les xiquetes tan joves realment no necessita una rutina de cura facial de sis passos. Encara més, usar productes que no calen pot fer que arriben a desenvolupar algun problema o sensibilitat en la pell.