El sector del joguet preveu un augment del 5% en les exportacions en la campanya de Nadal
Malgrat la desacceleració, l’Associació de Fabricant de Joguets d’Espanya creu que les xifres seran bones.
Una campanya il·lusionant, concentrada en els últims mesos de l’any i amb bones perspectives de vendes. Són les previsions de l’Associació de Fabricants de Joguets d’Espanya, segons ha assenyalat el president, José Antonio Pastor. En declaracions a À Punt NTC Matí, el representant del sector ha afirmat que s’espera que les exportacions de joguets augmenten un 5% respecte de l’any anterior.
Les nines, els jocs de taula i els digitals seran els productes més demandats aquest Nadal, amb una influència cada vegada més elevada de les noves xarxes tecnològiques, com ara plataformes com YouTube. També guanyen adeptes els jocs d’activitat, jocs més actius que fomenten un estil de vida menys sedentari, un dels elements que cal combatre a hores d'ara entre la infància.
Sobre la crisi de grans empreses internacionals, com ara Toys "R" Us, i situacions inestables com el Brexit, el president de l’Associació de Fabricants de Joguets d’Espanya espera que no afecten especialment el sector a la Comunitat Valenciana, que està format en gran part per empreses xicotetes i mitjanes. L'exportació a mercats emergents i el comerç electrònic són, segons José Antonio Pastor, altres elements que auguren bones oportunitats de futur per al sector.