El sector del joguet preveu una alça del 2% de les vendes en la campanya de Nadal

Les jogueteres, davant la situació de les famílies, han ajustat preus perquè siguen "competitius" i amb increments "mínims"

Interior d'una botiga de joguets en una imatge d'arxiu
Interior d'una botiga de joguets en una imatge d'arxiu / Álex Zea (Europa Press)

El sector del joguet, amb molta presència a la província d'Alacant, s'ha mostrat caut de cara a la campanya de Nadal, on preveu un creixement del 2% de les vendes, segons les dades presentades per l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguets (AEFJ) i la consultora Circana.

"La nostra previsió de cara a la campanya de Nadal és d'un creixement del 2%, mentre que per al tancament d'any del mercat espanyol és d'un creixement moderat, al voltant de l'1%, amb el consumidor demorant les compres fins a l'últim moment", ha avançat el director de Circana, Fernando Pérez, durant la presentació de l'estudi.

Una campanya de Nadal, que concentra el 75% de les vendes del sector jogueter, que enguany tornarà a estar marcada per la inflació i pel context internacional.

"Per al sector enguany és de reajustament i de gestió. Venim de dos anys complicats i afrontem un 2023 amb un context advers, amb dues guerres que afigen inestabilitat i incertesa en un any que toca gestionar i reajustar la situació", ha avançat la presidenta de l'AEFJ, Marta Salmón.

Respecte a la situació actual de les famílies, la indústria joguetera reconeix que ha fet una "aposta importantíssima". "Hem fet un esforç enorme per a ajustar preus, que siguen competitius i amb increments mínims", ha destacat Salmó.

Caiguda de les exportacions

Respecte a les exportacions, el sector jogueter està acusant la caiguda de consum a Europa, que ja s'ha notat al juliol, agost i setembre, i deixa un acumulat d'un lleuger creixement del 0,16%.

D'aquesta manera, el sector preveu que si es manté eixa tendència en els últims tres mesos de l'any, que concentren més del 50% de les exportacions anuals, es tancarà en negatiu amb caigudes entre el 2% i el 3%.

Una caiguda de les exportacions que unida al fort reajustament dels nivells d'inventari de la indústria provocarà una lleugera caiguda de la facturació de 2023 entorn de l'1% i el 2%, després que en 2022 aconseguira unes vendes de 1.699 milions d'euros.

Per la seua banda, les importacions s'han reduït de "manera considerable", i han registrat un descens del 15,5% fins a setembre.

Joguets de moda

Respecte als joguets que s'esperen que destaquen aquest Nadal seran les construccions, els vehicles, les mascotes electròniques, una de les categories més actives de l'any, mentre que el mercat d'adult continua creixent i es preveu una alça del 7,1%.

El sector ha advertit que la baixa taxa de natalitat a Espanya està afectant la indústria, per la qual cosa per a créixer és necessari que s'augmente la despesa per xiquet, que l'any passat va ser d'uns 211 euros, així com augmentar el nombre de consumidors, sent una via important als adults, que ja representa el 25% del mercat.

També et pot interessar

stats