El sector jogueter preveu un 2024 pla i un augment important de la venda en línia
L’any ha estat marcat, segons la patronal, per la “incertesa econòmica” internacional, baixes taxes de natalitat i exportacions estables
El sector del joguet preveu un 2024 pla pel que fa al volum de vendes en comparació amb l'any anterior, amb una quota de les vendes en línia que ja ascendeix fins al 35% del total, ha comunicat este dijous l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguets (AEFJ).
El 2023, el sector va tancar l'exercici amb una facturació de 1.705 milions d'euros, un 0,35% més en taxa interanual, impulsada per les exportacions —un 5,88% més i el 44% dels ingressos— i amb una despesa mitjana per xiquet de 221 euros —un 3,4% més.
La patronal ha considerat que enguany ha estat marcat pels mateixos factors del 2023; és a dir, una “menor renda disponible” de les famílies, una “incertesa econòmica” internacional, baixes taxes de natalitat i exportacions estables. Tot això, afig, ha afectat el consum de joguets durant la primera meitat d’enguany.
La recta final de l'exercici, que concentra el 60% de les vendes de joguets per Nadal, l'ha qualificada l’AEFJ com a “decisiva”, amb un consumidor que espera fins a l'últim moment. Per a la facturació final de l'any, el mercat en línia llançarà “una dada decisiva”, malgrat els riscos que segons el parer de la patronal comporta la venda de joguets que no són originals.
Sobre els preus, la presidenta de la patronal, Marta Salmón, ha xifrat la pujada mitjana dels joguets per a 2024 en un 0,5% en comparació amb un any abans. Les categories de construcció, vehicles i jocs de cartes i taula per a adults “fan esperar que el sector iguale” les xifres de l’any passat, ha precisat.