La segona pista de l’aeroport d’Alacant pot atraure dos milions de passatgers a l'any
Aena inclourà la proposta d'ampliació de les terminals de València i Alacant en el període inversor 2007-2031
La segona pista de l’aeroport d’Alacan-Elx pot reportar fins a dos milions de passatgers més a l’any. Si no s’atrauen estos viatgers queda en risc un PIB provincial de 785,2 milions d'euros anuals, una minva que afectaria, sobretot, el sector serveis. Són algunes de les conclusions d’un informe sobre l’impacte econòmic que pot tindre l’ampliació de l’aeroport d’Alacant-Elx amb una segona pista, que ha elaborat la Cambra de Comerç d’Alacant i que s’ha presentat este dimecres.
En termes d'ocupació, el fet de no ampliar l’aeroport amb una nova pista també afectaria de manera negativa a 14.800 llocs de treball, ja que no podrien mantindre’s o crear-se en el període 2024-2030. La majoria d’estos treballs serien del sector serveis (13.825), seguit pel de la construcció (531) i la indústria (321).
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, que ha aprofitat l’acte per a reivindicar la creació d’una nova autoritat independent que establisca les prioritats i les inversions en matèria d’infraestructures, assenyalava que les conclusions de la Cambra de Comerç són “concloents” respecte a la necessitat d’una segona pista.
Mazón remarcava que l’estudi de la cambra de comerç alacantina s’ha fet “només amb dades” i “sense biaixos”, ni tampoc “proclames ni partidismes”, sinó només basant-se en “arguments de pes”.
Seguint la línia de les dades, el cap del Consell destacava a Alacant que cada any que passa sense una segona pista significa que el PIB alacantí i de la Comunitat Valenciana es ressent en 800 milions d'euros, és a dir, 2,2 milions diaris, i es deixen de crear cinquanta ocupacions cada 24 hores. Per este motiu, Carlos Mazón ha rebutjat l'anunci recent del govern central que la segona pista s'incorporarà als estudis previs.
El president de la Generalitat apuntava a l’ampliació de l’aeroport de Màlaga, que compta des del 2012 amb una segona pista, a pesar de no haver assolit la capacitat màxima ni tampoc el punt en què es troba el d’Alacant.
Per la seua banda, el president de la Cambra de Comerç d’Alacant ha emfatitzat que la província “sap retornar amb escreix la inversió que es fa" en les infraestructures i ha posat en valor la província com a destinació turística, que es posa en risc per una “infraestructura limitant”.
“Amb les dades que nosaltres hem llançat, estem demostrant que, a partir del 2026, les infraestructures de l'aeroport d'Alacant poden arribar a ser limitants. Els increments són cada dia majors i això arribarà a limitar, perquè hi ha companyies que hauran de deixar de volar a l'aeroport d'Alacant perquè no tindran pista”, ha advertit.
Reunió de la Generalitat i AENA
Per acabar, el cap del Consell ha assenyalat que els responsables d’Aena, el gestor de les infraestructures aeroportuàries, es reuniran dijous amb les conselleres de Turisme i Infraestructures. Mazón confia que d’este encontre isquen avanços en la remodelació de l'aeroport de València i el d’Alacant-Elx.
Aena inclourà la proposta d'ampliació dels aeroports en el període inversor 2007-2031
Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena) inclourà la proposta d'ampliació de les terminals de València i Alacant en el seu pròxim període inversor, que transcorrerà de 2027 a 2031. Hi haurà un temps de consultes amb les companyies aèries, segons han informat fonts d'esta entitat.
Des d'Aena han assenyalat este període es deu al fet que són sempre plans quinquennals que no es corresponen amb els calendaris electorals i que les consultes amb les companyies aèries i totes les actuacions s'efectuaran d'acord amb criteris tècnics, tant econòmics com mediambientals.