Setze hores de viatge compartides en les xarxes per a reivindicar la línia València-Conca-Madrid

Un jove youtuber relata cada pas en Youtube i Twitter per a demanar que no es tanque aquest trajecte, que fa parada en pobles menuts

Un jove youtuber valencià reivindica la línia València-Conca-Madrid retransmetent el viatge per les xarxes socials / Tranvia Blanco

Ix de València a les set del matí, a les nou fa una parada a Utiel per a canviar a un autobús, que continuarà el trajecte fins a Conca, ciutat on de nou ix un altre tren que es dirigeix cap a Madrid i Aranjuez, on finalment arribarà huit hores després d’haver eixit de València.

És el periple que recorren els viatgers que aposten per fer els 400 quilòmetres que separen València de Madrid, per la línia convencional, de mitjà recorregut, que fa parada a Conca, i que a més deixarà d’estar en funcionament aquest dijous.

Un jove youtuber valencià, conegut en les xarxes socials com Tranvía Blanco i apassiontat pel transport ferroviari, ha reivindicat la necessitat de mantindre aquesta línia de mitjana distància retransmetent el viatge d’anada i tornada durant un mateix dia. Diumenge va pujar al tren a l'estació del Nord de València i, sense oblidar el cartell reivindicatiu, va recórrer vora 800 quilòmetres en aquest tren, la meitat d'anava i l'altra meitat de tornada.

Aquesta línia, que fa parada als pobles de la Plana d’Utiel-Requena, de Conca i de Madrid al llarg del recorregut, deixarà d’estar operativa d'ací a uns dies. Més de trenta nuclis de població es quedaran sense aquest servei a un cost asequible per a la majoria de butxaques.

En els últims moments de funcionament d'aquesta històrica línia, el bitllet de la qual és significativament més barat que el de l’alta velocitat, que també uneix València amb Madrid, els viatgers han de fer, entre Utiel i Conca, el viatge per carretera, en autobús. Des que ix de València, el tren fa parada en més d'una trentena de municipis, com adverteix Carlos, aquest jove aficionat a la cultura ferroviària.

El jove que ha relatat el viatge, qui ens confessa que li agraden "moltíssim" els trens, assegura que “des del temporal Filomena, al gener del 2021, el trajecte entre Utiel i Conca s’ha de fer en autobús perquè no s’han reparat els desperfectes en la infraestructura que va causar el temporal”.

Trams de 30 quilòmetres per hora

Com ha denunciat a través de les xarxes socials aquest jove, el deteriorament d’aquesta línia i la falta d’inversions són tantes, que en alguns trams el tren ha d’anar a 30 quilòmetres per hora.

Tranvía Blanco denuncia que si aquesta línia, “que necessiten pobles valencians o de Conca” disposara de les inversions necessàries, el temps del viatge, que actualment és de huit hores, seria de cinc. Les millores farien més viables aquest trajecte, que tot i la lentitud, aquest jove recomana perquè permet veure uns paisatges que no pots contemplar quan vas en un tren d'alta velocitat, ni tampoc en un altre mitjà de transport.

"Passes per pobles xicotets, veus paisatges molt bonics i, a més, si pensem en la gent de tots eixos pobles per on passa, moltes vegades no tenen una altra vía de comunicació amb el transport públic", exposava aquest apassionat pels trens a À Punt.

Vora 80 usuaris

El jove es va llançar a denunciar la situació de la línia València-Conca-Madrid amb un trajecte d’anada i tornada diumenge, quan va passar 16 hores damunt del vagó. No era la primera vegada que ho feia. Al desembre ja es va pujar al mateix tren, però va fer només el trajecte d'anada fins a Aranjuez. En el seu vídeo assegura que uns 80 usuaris van en el comboi i que en moltes estacions dels pobles de Conca pugen o baixen usuaris, malgrat ser zones rurals en molts casos.

Aquest aficionat als ferrocarrils lamenta que, si finalment el Ministeri de Transports no canvia la decisió, molts pobles de Conca, als quals es pot arribar des de la Comunitat Valenciana sobre els raïls, empitjoraran encara més les comunicacions. L'afició pel transport ferroviari li ve des de menut a aquest estudiant d'ESO i creu que, més enllà de la comunicació, cada vegada que es tanca una línia de tren, sent un poc de nostàlgia per tots aquells viatges amb què acaba la decisió.

També et pot interessar

stats