Els sindicats temen que la cessió del Rodalies a Catalunya siga primer pas per a fraccionar Renfe i Adif en dèsset empreses
Han confirmat la convocatòria de les cinc jornades de vaga de 24 hores per als dies 24 i 30 de novembre, i l'1, 4 i 5 de desembre
Els sindicats que formen part dels comités generals d'Adif i Renfe temen que el traspàs de la gestió de Rodalies a la Generalitat de Catalunya siga un primer pas per a fraccionar les dues companyies públiques en dèsset empreses, una per cada comunitat autònoma.
Les organitzacions sindicals Semaf, CCOO, UGT, CGT, SF i SCF han confirmat aquest dimecres en una roda de premsa la convocatòria de les cinc jornades de vaga de 24 hores anunciades aquest dimarts en protesta pel traspàs de la gestió dels serveis de trens de rodalia de Catalunya i d'alguna possible infraestructura ferroviària a la Generalitat acordat entre el PSOE i ERC.
Les mobilitzacions es duran a terme els pròxims dies 24 i 30 de novembre, i l'1, 4 i 5 de desembre, en ple pont de desembre, i els sindicats esperen una resposta massiva dels treballadors, encara que, com sempre ocorre, la vaga es veurà minimitzada pels serveis mínims.
El portaveu del Sindicat Ferroviari, Rafael Escudero, ha explicat que un dels riscos més greus que es corre amb l'acord sobre Rodalies és que "condisca l'exemple i la resta de les comunitats autònomes també sol·liciten que es faça la transferència de la rodalia".
Ha recordat que es tracta de dues empreses amb 15.000 treballadors cadascuna, per la qual cosa si es fraccionen en dèsset xicotetes per cada comunitat autònoma, les condicions de treball, els salarials i el futur i l'estabilitat en l'ocupació es posarien en qüestió.
Per als sindicats, la mesura és "absolutament innecessària" perquè el canvi de titularitat no soluciona els problemes que estan patint tots els nuclis de rodalia, no només els de Catalunya, com sí ho faria vigilar i mirar els motius pels quals es produeixen les incidències.